1B Územní rozvoj |
Hodnocení oblasti |
1.5 Rozvíjení racionálního funkčního využití a prostorového uspořádání území |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.5 Rozvíjení racionálního funkčního využití a prostorového uspořádání území
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Běží změna č. 5 územního plánu - kompletní revize stávajících ploch k výstavbě. Dopravní zátěž lokalit je jedno z kritérií při úpravě územního plánu. Město využívá své polohy, která je blízko hl. města, a zároveň má významné krajinné prvky (řeku, les) a z toho důvodu se snaží o funkční diferenciaci využití území. Za rok 2022 bylo na území Týnce nad Sázavou a jeho místních částech zkolaudováno 13 nemovitostí.
Zastavitelná plocha území se oproti předešlému období snížila o cca 13 000 m2.
Např. v roce 2021 město vybudovalo stezku kolem řeky Sázavy a zpřístupnilo tím další část břehů řeky veřejnosti. Aktuální změnu ÚP nezpracovává autor původního územního plánu. Město neřeší problém suburbanizace.
Město je jen částečně ovlivněno suburbanizací Prahy. Je zde Pražská integrovaná doprava, turistický ruch kolem
řeky Sázavy, výjezd za prací do Prahy. Návaznost na demografický vývoj (který je spíše stagnující, jen mírný nárůst počtu obyvatel) - ÚPD a vlastnické vztahy rozvojových
pozemků neumožňuje rychlý rozvoj zastavitelného území. Městu tato situace
vyhovuje a v rámci změny ÚPD tento stav potvrzuje formou regulativů a
etapizace. Infrastruktura obce je v tuto chvíli zcela naplněna. Připravuje
se navýšení kapacity ŽŠ, zahájili jsme intenzifikaci ČOV.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Urbanistický rozvoj obce je adekvátní vůči její rozloze a počtu obyvatel. V
územním plánu je respektována urbanistická struktura obce.
|
1.5.1 Má obec jasnou vizi dalšího kvalitativního rozvoje obsaženou v ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město si udržuje přehled o využití ploch v rámci ÚPD. Podkladem pro rozhodování o žádostech o změny ÚPD je zpracovaná Filozoficko-architektonická koncepce (strategický dokument). Filozoficko-architektonická koncepce města je zveřejněna na webových stránkách: http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty&artid=1692 Na těchto stránkách jsou uvedeny všechny strategické dokumenty i analytické dokumenty, které mají přispět k rozvoji města.
Uveřejněn je zde strategický plán rozvoje města, filozoficko-architektonická koncepei, plán prevence kriminality, plán zdraví, koncepce sportu, strategie pro kulturu a volný čas. Na pořízení většinu těchto rozvojových dokumentů získalo město dotaci z Operačního programu Zaměstnanost. V dokumentech jsou vydefinovány rozvojové priority města. Plán prevence kriminality je zacílený na zlepšení preventivní činnosti a bezpečnosti ve městě. Filosoficko-architektonická koncepce je zaměřena na urbanistické řešení města, využití veřejných prostranství a zelených ploch. V rámci zpracování dokumentů se mohli občané vyjádřit k potřebám, nedostatkům a požadavkům, které jsou nutné ve městě řešit. Výsledná zjištění byla projednávána a zakomponována do strategických dokumentů formou nastavení priorit a cílů města v oblasti jeho dalšího rozvoje. Letos k těmto dokumentům nově přibyl i Interpretační plán - Týnec světu!
Žádosti o nově zastavitelné plochy jsou zpravidla zamítány. Čeká se na zaplnění volných ploch v intravilánu. Předpokladem je dostatečná kapacita infrastruktury.
Aktuálně probíhá změna ÚPD. Hlavní důraz je kladen na vybudování infrastruktury důležité pro obyvatele - vodovod, kanalizace, školství, parkování, ...
Pozn: Používáme systém MISYS, geografický informační systém, který je přístupný zaměstnancům úřadu. Systém MISYS nám umožňuje snadnou práci s daty katastru nemovitostí včetně propojení grafické a písemné části operátu – tedy snadné vyhledávání a výběr dat dle různých zadání, správu infrastruktury, např. lavičky, osvětlení, dopravní značky, inženýrské sítě, pasport komunikací a další. Máme zde připojení dalších informací do systému - např. územní plány, průběhy inženýrských sítí dle zaměřeného stavu nebo dle dokumentace správců sítí, polohopisné a výškopisné plány. Využíváme dat existujících a jejich průběžné doplnění zajišťuje zaměstnanec z Odboru majetku. Máme zde propojení leteckých snímků ve stejném měřítku s ostatními mapovými podklady (ortofotomapa). Využíváme data pro tvorbu nebo aktualizaci územního plánu obce a pracujeme s územním plánem.
Byl proveden pasport zeleně v majetku města, vyhodnocen současný stav a navrženy ošetřující práce na základě současného stavu, na základě tohoto pasportu probíhá každoroční údržba veřejné zeleně. Podklady jsou propojeny v systému MISYS. Další pasporty, které jsou také součástí systému MISYS jsou pasport mobiliáře a pasport komunikací. Informace a také fotografie jednotlivých prvků (ať už je to z lavička , strom ,…) jsou propojeny s mapami. Dále připravujeme novou interaktivní mapu projektů (projektových záměrů), která bude přístupná na novém webu města v roce 2023.
|
-
0,22; 2,96
Pomocí aplikace MISYS bylo vypočteno: a) Zbývající zastavitelná plocha je 635 600 m2, zastavěno je 2 948 600 m2. Poměrem těchto dvou údajů získáme hodnotu 0,22. b) Navrhované a přestavbové plochy uvnitř zastavěného území představují 214 634 m2. Zbývající zastavitelná plocha je 635 600 m2. Poměrem těchto dvou údajů získáme hodnotu: 2,96.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Kvalitativní rozvoj v ÚPD: - zkvalitňování a budování dopravní obslužnostui území - výstavba inženýrských sítí v zastavěných lokalitách, kde dosud nejsou (kanalizace, vodovod) - v místních částech - v současné době město pracuje na projektové dokumentaci na výstavbu vodovodu a kanalizace v místní části Krusičany a projektové dokumentaci na výstavbu vodovodu v místní části Pecerady a Zbořený Kostelec. Rozbíhá se příprava dokumentace pro navýšení kapacity základní školy. Zastavitelné plochy město redukovat
neplánuje. Na všech zastavitelných plochách se připravuje regulace a etapizace,
která vyváží rozvoj území, dostatečnou kapacitu infrastruktury a časovou osu
využití území.
Čistírna odpadních vod prochází
intenzifikací, rozbíhá se projektová příprava na rozšíření základní školy. Město má zpracovaný strategický dokument Zásady pro spolupráci s investory https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty&artid=1692 Urbanistická vize města - souhrn: Vesnička středisková, která poskytne
komfort trvale bydlícím, příležitost pro rozvoj pracovního trhu, dostatek
možností pro trávení volného času a dostatek zeleně pro rekreaci.
Hlavní motto ze strategického plánu: „Živé a pohodové místo pro všechny
generace uprostřed čisté přírody na řece Sázavě.“
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se rozvíjí adekvátně vůči poloze k Praze a demografickému vývoji
města. Pokud bude skutečně naplněna ve změně územního plánu etapizace a
regulace, jsou zastavitelné plochy v územním plánu adekvátní na
urbanistický rozvoj. Město vlastní několik souborů koncepcí zasahující do
urbanisticko – architektonického rozvoje, část je z roku 2018, část byla
realizována za poslední rok. Pozitivně hodnotím pravidelnou aktualizaci
dokumentů.
|
1.6 Udržitelné projektování a výstavba, podpora vysoce kvalitní architektury a stavebních technologií |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.6 Udržitelné projektování a výstavba, podpora vysoce kvalitní architektury a stavebních technologií
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město od roku 2014 využívá služby městského architekta. Je to externista. Nové stavby vznikají ve spolupráci projektanta s architektem pod dohledem městského architekta a projektant vykonává autorský dozor. Město vyhlásilo architektonickou soutěž s cílem vyřešit obřadní síň na městském hřbitově. Soutěž byla vyhlášena v souladu
s pravidly ČKA. Tato architektonická
soutěž již ukončena, realizuje se projektová dokumentace dle
výsledku arch. soutěže. Předpokládané dokončení dokumentace 12/2023. Vítěz
architektonické soutěže bude pracovat na projektu až do fáze dokončení stavby, bude provádět autorský
dozor.
Město uvažuje i do
budoucna s uplatněním architektonických soutěží pro vlastní projekty. Např. u navýšení kapacity školy - projektová dokumentace bude soutěžena v architektonické soutěži dle pravidel
ČKA.
Při výběrových
řízeních (na zpracovatele návrhu stavby, PD nebo jiné plánovací
dokumentace) zohledňujeme zejména kritérium ceny. Vzhledem
k ceně zakázek pod 2 mil Kč. si vybíráme architektonickou kancelář či
zpracovatele PD právě podle kvality týmu nebo reference.
Velké projekty jsou součástí strategického plánu. Aktualizace strategického plánu je vždy projednávána s veřejností.
V poslední době byl dokončen dopravní terminál, jeho příprava začínala architektonickým návrhem a vyhodnocením dopravní kapacity. Stavba po dokončení zapadá do krajiny Posázavského Pacifiku a splňuje všechny kapacitní předpoklady. Město projednává s veřejností připravované stavby. Projednávání projektů
s veřejností se osvědčilo. Předcházíme sporům o podobě realizace
v průběhu projektu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Udržitelné projektování a výstavba ve městě je kladena s důrazem na
moderní řešení. Nejvýznamnější realizace projektu proběhla u dopravního
terminálu v roce 2020. Projekty koordinuje společně se strategickým
plánem. K vyšší kvalitě výstavby by více přispěl důraz na udržitelná
řešení, připravující město na klimatickou krizi.
|
1.6.1 Uplatňuje obec princip projednávání významných záměrů s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
S veřejností byly projednány tyto záměry formou veřejného setkání: rozšíření kapacity ZŠ, vestavba knihovny do kulturního domu, výstavba vodovodu v místních částech, revitalizace lesíka Brdce. Byla představena dokumentace, veřejnost mohla stavby připomínkovat. Rozšíření kapacity ZŠ, vestavba knihovny do kulturního domu, výstavba vodovodu v místních částech Velké stavby jsou ve městě výjimečné. Poslední stavbou je stavba tělocvičny. Požadavek na její stavbu byl projednán v rámci komunitního setkání Volný čas ve městě (2015). Zde se potvrdilo, že stavba tělocvičny je nezbytná a žádaná. Následně byla zahájena příprava projektu. Nyní je stavba dokončena a v provozu (2018). Další veřejně projednávaný záměr byla revitalizace veřejné plochy Rondel. Vzhledem k nevyřešeným vlastnickým vztahům nebyla realizace záměru dosud provedena. Názor veřejnosti u větších záměrů prochází veřejnou diskuzí při schvalování na zastupitelstvu. V roce 2021 město s obyvateli dotčených místní částí projednávalo záměr stavby vodovodu a kanalizace. I drobné projekty jsou průběžně zveřejňovány na veřejných plochách (bannery, billboardy) či v elektronických médiích (FB, web města). Při vzniku Adaptační strategie přizpůsobení se změnám klimatu města Týnec nad Sázavou (hospodaření s povrchovou vodou) byla do procesu zapojena veřejnost. (http://www.mestotynec.cz/download/tl2021-cervenec.pdf, http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/projekty&artid=2046) . Poslední tři větší záměry, které byly projednávány v listopadu 2022 na setkání s veřejností ( https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2339 ): - rozšíření kapacity ZŠ,
- přesun knihovny do nového prostoru v kulturním domě (Kulturním centru Týnec),
- revitalizace lesíku Brdce.
Průběh setkání s veřejností - např. u listopadového setkání s názvem Investice v Týnci : Prezentace jednotlivých projektů/návrhů projektů/ generelu na plátně ve velkém sále Kulturního centra Týnec. Po
prezentaci návrhů se rozběhla diskuze, ve které se k nim občané se
vyjadřovali. Podnět, který vzešel z diskuze k revitalizaci lesíku
Brdce byl projektantem posléze zapracován.
V červnu
2023 proběhlo 7 setkání s občany v jednotlivých místních částech nad
konkrétními tématy – zavedení nového systému odpadového hospodářství, bezpečná
obec a doprava, měření rychlosti, v některých částech vodovod. Probíraly se
náměty a požadavky občanů. Město využívá tyto typy participace:
Participativní
rozpočet, veřejné fórum, školní fórum, komunitní plánování/veřejné projednání/,kulaté
stoly/setkání s občany nad konkrétními tématy, ankety v rámci systému
Munipolis.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Velké projekty jsou součástí strategického plánu. Aktualizace strategického plánu je vždy projednávána s veřejností.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město používá rozdílné nástroje pro komunikaci s veřejností.
Spolupracuje s ČKA a má stálého městského architekta (např. soutěž na obřadní
síň). S ohledem na velikost obce hodnotím 2.
|
1.7 Regenerace a znovuvyužití nevyužitých nebo nevhodně využitých pozemků a staveb |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.7 Regenerace a znovuvyužití nevyužitých nebo nevhodně využitých pozemků a staveb
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město si udržuje přehled o využití ploch v rámci ÚPD. Město nabízí součinnost při projednávání změn ÚPD a hledání průchozích variant s dotčenými orgány státní správy. Město Týnec nad Sázavou není vlastníkem pozemků, které by bylo možné označit za brownfield.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město si udržuje přehled o využití industriálních zón bez konkrétní
průběžné systematiky.
|
1.7.1 Došlo k regeneraci a znovu využití existujících brownfields v zastavěném území obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve městě jsou 2 areály továren (Metaz a Jawa). V obou areálech probíhá výroba, nejsou však využity na 100%. Město je v kontaktu s vlastníky areálů a je informováno o jejich záměrech. V minulosti proběhly v obou areálech modernizace výrobních technologií i opravy budov. Nevyužité části areálu Jawa jsou vyčištěny a čekají na investiční záměr (dle ÚPD výroba). V části areálu Metaz je nevyužívaná část areálu nabízena k prodeji. Bývalý areál teplárny je vyčištěn a čeká na investiční záměr.
|
-
0
Město Týnec nad Sázavou není vlastníkem pozemků, které by bylo možné označit za brownfield. Dle Národní databáze brownfieldů se na území města Týnec nad Sázavou nenachází žádný pozemek, který by byl označen za brownfield. Výměra pozemku bývalé teplárny je 24 479 m2. Avšak na tomto pozemku nebyla realizována žádná výstavba. V období 2020-2022 byla realizována zástavba na návrhových plochách mimo zastavěné území o rozloze 2 500 m2. V Týnci nejde přímo o brownfieldy, ale o ne zcela využívané nemovitosti: ·
Areál bývalé teplárny – řešíme
s vlastníkem jeho využití jako sportoviště či jako rekreace. ·
Areál Metaz – několik prázdných hal,
které jsou na prodej nebo k pronájmu – čekají na nové využití ·
Areál Jawa – vyčištěný pozemek, který
čeká na stavbu nové výroby. Rozlohy: Areál
teplárny – plocha před teplárnou 2,4 ha Metaz
– 1 budova 7498m2 = 0,75 ha Jawa –
zbourané budovy a okolní plocha – 2,6 ha
Celkem
5,75 ha
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město si udržuje přehled o využití ploch v rámci ÚPD.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město k industriálním plochám, které nevlastní, přistupuje pasivně a
neformálně monitoruje jejich stav. Aktuální přístup je zachování výrobní
funkce, tzn. významná proměna industriálních areálů není v plánu. Město po
konzultaci zmínilo jednání s Metazem pro umístění technických služeb.
|
1.8 Regenerace staršího bytového fondu, občanské a technické vybavenosti a veřejných prostranství |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.8 Regenerace staršího bytového fondu, občanské a technické vybavenosti a veřejných prostranství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město je vlastníkem 37 budov občanské vybavenosti. Město má zavedený energetický management, o všechny své budovy pečuje, provádí pravidelné údržby a revize. Ve sledovaném období proběhla regenerace v 8 budovách občanské vybavenosti, což je oproti předešlému sledovanému období o 2 budovy méně.
Energetickou náročnost v rámci
hospodaření městských objektů a subjektů se daří snižovat. V 1. kroku jsou realizovány projekty na jednotlivé
objekty – po zateplení objektu se podařilo výrazně
snížit energetickou náročnost (budova polikliniky, budova MěÚ, budova sokolovny
Zbořený Kostelec).Připraven je projekt přestavby a zateplení ZUŠ, ale čeká se
na využití dotačních možností.
V 2. kroku budeme zapojovat alternativní zdroje – dle
návodu z energetické koncepce, čímž se zvýší energetická soběstačnost.
Město provádí systematickou obnovu technického vybavení města a inženýrských sítí. V rozpočtu jsou každoročně vyčleněny nezbytné finanční prostředky dle strategických dokumentů. Za rok 2022 bylo obnoveno: - 1 117,89 m komunikací,
- 560 m vodovodu,
- 0 m kanalizace.
- 1 bod veřejného osvětlení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město soustavně spravuje bytový fond a městskou vybavenost s ohledem
na energetickou náročnost v konkrétních projektech. Mají zadané zpracovaní
energetické koncepce (02/2023), která do budoucna ovlivní další projekty.
|
1.8.1 Provádí obec regeneraci domů a bytů ve svém vlastnictví, občanské vybavenosti obce, apod.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Máme 37 staveb typu občanská vybavenost a bydlení. Jedná se o 4 bytové domy, 2 domy s pečovatelskou službou, budovy ZŠ a MŠ, knihovna, muzeum, zdravotní středisko, budova úřadu, sokolovna, drobné objekty jako prodejny, veřejné WC, klubovny, hasičské zbrojnice, Kulturní centrum Týnec, ZUŠ, dopravní terminál, obřadní síň na hřbitově. Údržba probíhá pravidelně dle situace, opravy jsou pravidelně plánovány do rozpočtu dle aktuálních požadavků. K regeneraci se využívají dotační zdroje (zateplování, bezbariérové přístupy), nebo jsou realizovány z rozpočtu města (obnova výtahů, výměna balkonů a oken…). Všechny objekty jsou ve velmi dobrém technickém stavu. Alokace prostředků v rozpočtu města na údržbu a opravy nemovitostí je stabilní, každoročně se mírně navyšuje. Město vybudovalo bezbariérový přístup do obřadní síně a zasedací místnosti na městském úřadě. Město postavilo dopravní terminál (http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy/archiv/2019&artid=1721, http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy/archiv/2019&artid=1797, http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy/archiv/2019&artid=1832). Město provedlo rekonstrukci střechy na jednom z domů s pečovatelskou službou. Plánovaná je zde výměna oken a lodžií. Dále rekonstruujeme WC, tělocvičnu a nářaďovnu v ZŠ (http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2171, http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2262) , jídelnu s kuchyní v MŠ. Naplánovaná je rekonstrukce ZUŠ, kde dojde k zateplení a stavebním úpravám budovy včetně prostoru okolo ZUŠ, čeká se na vhodnou dotační výzvu. Rekonstrukce výtahu v jednom z bytových domů. Ostatní objekty ve vlastnictví města procházejí pravidelnou údržbou a revizemi.
Město ve svých budovách zavedlo energetický management, pravidelně sleduje jednotlivé spotřeby, které následně vyhodnocuje.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město průběžně obnovuje majetek ve svém vlastnictví.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město průběžně provádí regeneraci domů a bytů a občanské vybavenosti. Řeší
energetickou náročnost.
|
1.8.2 Provádí obec systematickou obnovu technického vybavení obce a inženýrských sítí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město provádí systematickou obnovu technického vybavení města a inženýrských sítí. Máme strategické dokumenty: Plán rozvoje vodovodu a kanalizací - každoročně se plánuje obnova infrastruktury, je zpracován čtyřletý výhled prací. S provozovatelem infrastruktury Vodovody a Kanalizace Týnec s.r.o. (100% vlastní město) probíhají pravidelné kontrolní dny. Pasport komunikací – ve vlastnictví je 80,5 km komunikací (místních, účelových a chodníků)
Alokace prostředků v rozpočtu města na údržbu, obnovu a opravy infrastruktury je stabilní, každoročně se mírně navyšuje. Na obnovu komunikací je to 6 000 000 Kč. Vodohospodářský majetek obnovujeme ročně cca za 5 000 000 Kč. Je k tomu zřízen Fond obnovy vodohospodářského majetku. Na rozvoj veřejného osvětlení je ročně alokováno 400 000 Kč. Obnova komunikací se vyhodnocuje vždy po zimním období, lokality schvaluje rada města. Obnovou se rozumí nové povrchy a zlepšení technických vlastností komunikací. Průběžně také provádíme opravy a údržby např. dopravního značení, vpustí, oprava nerovností, doplnění štěrkového povrchu atd. Průběžnou údržbu a výspravy zajišťuje na základě smlouvy společnost Technické služby Týnec s.r.o. (100% vlastní město). Veřejné osvětlení na základě Smlouvy o správě, provozu, údržbě, opravě a obnově spravuje společnost Osvětlení Týnec k.s. (město má podíl v této společnosti).
Město podává žádosti o dotace a postupně provádí rekonstrukce komunikací. V roce 2021 město získalo dotaci z programu MMR na obnovu komunikace ve „starém“ Týnci na obnovu komunikace Krusičanská. Dále město pravidelně rekonstruuje stávající chodníky a snaží se řešit majetkové vztahy tak, aby mohlo budovat nové chodníky.
Při rekonstrukci sítí se snažíme koordinovat správce a vlastníky sítí tak, aby vše bylo rekonstruováno
v ulici v jeden časový úsek - probíhají jednání s ČEZ Distribuce a CETIN, kdy
společně konzultujeme investiční záměry. Občas se podaří záměry společně
zrealizovat.
|
-
1,4 % komunikace 1,9 % vodovodu, 0 % kanalizace, 0 % veřejného osvětlení
Dle pasportu komunikací je v majetku města celkem 81 900 m komunikací. V roce 2022 bylo obnoveno 1 117,89 m komunikací.
Dle evidence společnosti Vodovody a kanalizace Týnec s.r.o. je délka vodovodní sítě 29 975 m. V roce 2022 bylo obnoveno 560 m vodovodu. Dle evidence společnosti Vodovody a kanalizace Týnec s.r.o. je délka kanalizační sítě 39 525 m. V roce 2022 bylo obnoveno 0 m kanalizace. Město vlastní celkem 1 058 bodů veřejného osvětlení (k 31.12.2022). V roce 2022 bylo obnoven 1 bod veřejného osvětlení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město provádí systematickou obnovu technického vybavení města a inženýrských sítí. V rozpočtu jsou každoročně vyčleněny nezbytné finanční prostředky dle strategických dokumentů. Město vede pasport jednotlivých sítí a majetku v digitální podobě.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město provádí systematicky obnovu technické infrastruktury.
|
1.9 Připravenost na důsledky globální změny klimatu |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.9 Připravenost na důsledky globální změny klimatu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se průběžně připravuje na důsledky globální změny klimatu.
|
1.9.1 Má obec zpracován Plán protipovodňových opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má zpracován plán protipovodňových opatření - Povodňový plán. Pravidelně se aktualizují kontakty na povodňovou komisi. V oblasti krizového řízení spolupracujeme s ORP Benešov.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má zpracovaný protipovodňový plán. Nezmiňuje projekty pro
protipovodňová opatření, komunikace s občany v případě povodní nad rámec plánu,
spolupráci na projektech správě s povodím Vltavy.
|
1.9.2 Má obec zpracován Plán opatření proti suchu, resp. krizového hospodaření s vodou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dokumentace stavby vodovodu, který by měl rozvést vodovod do všech místních částí (Krusičany, Pecerady, Zbořený Kostelec) je již zpracovaná. Při stavbách a opravách (budovy, chodníky, komunikace) se řeší vsakování dešťových vod. Město zpracovalo dokumentaci na zlepšení odtokových poměrů v lokalitě Hlinka. Je dokončený strategický dokument s názvem Adaptační strategie přizpůsobení se změnám klimatu města Týnec nad Sázavou, na jejíž zpracování získalo město dotaci z Norských fondů. Cílem této studie je navrhnout opatření, která by mohla zmírnit nepříznivé dopady klimatické změny. Jedná se o přírodní a technické prvky sloužící k zadržování vody a podpoře infiltrace v krajině i v intravilánu. (http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/projekty&artid=2046, http://mestotynec.cz/page.php?fp=zdrave-mesta-a-ma21/dokumenty-rozvoje-mesta) Dle výstupů této strategie se začínají zpracovávat dokumentace na jednotlivá opatření (revitalizace Kolonka, revitelizace Rondel) Kolonka – v realizaci drobné
úpravy opěrných zdí a zeleně - 2023 Revitalizace
veřejného prostranství „Rondel“ Týnec nad Sázavou – architektonická studie
v přípravě - 2023
Dešťová akumulační nádrž - fotbalové hřiště Týnec nad Sázavou – čekáme na vhodný dotační titul - 2021. Město má zpracovanou dokumentaci na retenční nádrž u fotbalového hřiště.
|
-
Ano
Zpracovaná dokumentace na opatření v lokalitě Hlinka (tůně, průlehy), dále na retenční nádrže u fotbalového hřiště. Při rekonstrukcích a stavbách školy a nádraží se budovaly retenční nádrže a vsakovací žebra pro dešťovou vodu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město při přípravě a realizaci staveb zapracovává opatření na zadržení vody.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má zpracovanou Adaptační strategii (2022), na jejímž základě se
aktuálně připravují projekty.
|