4 Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Dopravní obslužnost města lze hodnotit za velmi dobrou. Město Týnec nad Sázavou se nachází mimo hlavní silniční tahy a je polohováno na silnici II. třídy. Počet autobusových a vlakových spojů je rozložený do celého dne, dopolední a noční frekvence je nižší. Komunikace pro pěší dopravu není v některých místních částech města zajištěna. Ve městě v současné době chybí parkovací místa. Město se nachází uprostřed krásné krajiny a na řece Sázavě, proto je velmi atraktivní pro vodáky a turisty, kteří hojně využívají dostatek turisticky značených tras na území města. Ve městě je několik cyklostezek, město je na trase cyklotras. Při realizaci projektů město hledá způsoby, jak jednotlivé druhy dopravy propojovat. Město v roce 2020 otevřelo nově zrekonstruovaný dopravní terminál.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Podporu veřejné a alternativní dopravy lze s
drobnými výhradami hodnotit jako dobrou. Dopravní obslužnost veřejnou hromadnou dopravu je dobrá, je zaveden pravidelný takt a počty vlakových a autobusových
spojů jsou poměrně vysoké. Město financuje Senior Taxi, jehož využívání výrazně
roste. Z hlediska infrastruktury pro nemotorovou dopravu se situace taktéž
zlepšuje a přibývá nových a rekonstruovaných chodníků, v případě cyklostezek a
cyklotras však v hodnoceném období nebyla zaznamenána žádná změna a podíl délky
cyklokomunikací na celkové délce komunikací je nízký. Mobiliář pro VHD doznal
velkého zlepšení s otevřením nového dopravního terminálu. Jsou osazeny prvky
mobiliáře pro pěší i mobiliáře pro cyklisty.
|
4.1.1 Je podporována infrastruktura pro nemotorovou dopravu vč. mobiliáře pro veřejnou hromadnou dopravu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města se nachází stojany na kola, box na kola i mobiliář pro pěší.
Úprava veřejných prostranství a mobiliáře se řídí Manuálem povrchů a mobiliáře. Díky spolupráci s městským architektem je v připravovaných projektech zohledněna infrastruktura pro cyklisty, pěší i hendikepované. Mobiliář pro VHD:
- v rámci otevření nového dopravního terminálu byly postaveny 4 stanoviště autobusů, kde cestující před nepřízní počasí chrání
skleněné přístřešky, a pokud na nádraží přijedou na kole, bezpečně ho mohou uložit do
uzamykatelného cykloboxu. K dispozici je i čekárna s prodejnou jízdenek. - i ostatní městské zastávky jsou pravidelně kontrolovány a udržovány
- Celkový mobiliář
- 13 stojanů na kola, - 1 box na 4 kola, - 153 odpadkových košů, - 264 laviček. - Chodníky - celkem 10,8 km
- u MK II. tř. 3,4 km - u MK III. tř. 6,4 km - u IV tř. 1,0 km
č. 11 Greenways Praha-Vídeň č. 19D - Sázavská -směr Krhanice-Prosečníce (součást Via Czechia centrální) č. 0063 (Týnec n. S. - Václavice - Kožlí - Konopiště, motel)
č. 8224 - přes Pecerady na Poříčí č. 8223 - přes Buklovany na Poříčí
přes Jílovskou - 944,8 m na Zbořený Kostelec - 1 103,86 m kolem Náklí - 796,6 m Městem vede naučná stezka s Geocachingem. turisticky značené cesty
Opravena Plavecká cesta - v rámci participativního rozpočtování 2022. Nově vybudovaná stezka kolem řeky Sázavy - nábřeží v Náklí.
Všechny opravy a investice jsou z městského rozpočtu s využitím dotačních titulů, mimo turisticky značených cest (KČT).
|
-
10,8 km
Podíl chodníků je 10,8 km / celkem 87 km komunikací = 0,12 km/km - délka chodníků ve městě, všechny jsou bezbariérové
-
3,2 km cyklokomunikací na 100 km komunikací
87 km - délka místních komunikací (24,9 km - III tř. a 9,5 km IV. tř.+D - široké chodníky, cyklostezky se smíšeným provozem, 52,6 km - U - účelová komunikace)
2,8 km - cyklokomunikací na 97 km = 0,032 km/km
-
v rozpočtu města je vyhrazena položka na údržbu a budování mobiliáře - 300 000 Kč ročně
- Ve městě se nachází stojany na kola, uzamykatelné boxy na kola, přístřešky autobusových zastávek, včetně označníků s jízdními řády, městský orientační systém - samostatně pro pěší a vozidla, vítací tabule při vjezdu do města, turistické mapy, naučné tabule.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě se průběžně rekonstruují chodníky. Všechny zrekonstruované chodníky jsou bezbariérové. Město Týnec má v Akčním plánu města připravené vize na tvorbu cyklostezek a budování chodníků. U některých případů jsou připraveny i studie proveditelnosti. Po vypořádání majetkových vztahů a získání finančních prostředků se tyto vize postupně realizují. Týnec nad Sázavou se účastní jednání se Středočeským krajem, kde prosazuje výstavbu nové cyklostezky Týnec nad Sázavou - Benešov a Týnec nad Sázavou - Chrást. Požadavky na tyto dvě cyklostezky vzešly z veřejného fóra. Město Týnec nad Sázavou má Řídícím výborem Národního rozvojového programu mobility pro všechny schválený záměr bezbariérových tras. Na území města jsou 3 cyklostezky: - Týnec nad Sázavou - Náklí 0,7 km,
- Týnec nad Sázavou - Jílovská 0,9 km,
- Týnec nad Sázavou - Zbořený Kostelec 1,1 km.
Týnec nad Sázavou a Bukovany jsou propojeny stezkou o délce 1 km. Městem prochází značená cyklotrasa 2. třídy - č. 11 Greenways Praha Vídeň a cyklotrasa 4. třídy - č. 0063 (Týnec nad Sázavou - Václavice - Kožlí - Konopiště, motel), dále kolem Týnce prochází Posázavská cyklostezka (součást Via Czechia) a z Týnce dvě cyklostezky směr Poříčí (jedna přes Bukovany a druhá přes Pecerady). Vzhledem k velikosti města a intenzitě dopravy (která je sledována radary) nejsou ve městě vyhrazené cyklopruhy. Na jedné tranzitní komunikaci je vedena cyklostezka, na druhé tranzitní komunikaci vzhledem k šířkovým poměrům není možná stavba cyklostezky ani cyklopruhu. V intravilánu byly na setkání s veřejností vyžadovány opravy stávajících chodníků (upřednostněno před vyznačováním cyklopruhů). Ve městě není MHD ani světelné křižovatky, pouze zpomalovací semafor u školy. Při rekonstrukci komunikací je stavba vždy provedena tak, aby vyhověla požadavkům osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Město Týnec nad Sázavou má zpracovaný pasport komunikací, který je součástí aplikace MISYS. Pasport se pravidelně aktualizuje, k jednotlivým úsekům se doplňují informace o rekonstrukcích a nákladech. Pozn: V rámci průběžného zjištování plnění Strategického plánu rozvoje
města byly za rok 2022 zjištěny tyto hodnoty – u indikátorů cíle 2.3 Zlepšovat stav dopravní sítě:
- Počet metrů zrekonstruovaných místních komunikací" 19 991 m . Což znamená zvýšení 2,35 krát - od počátečních
hodnot v roce 2017: 8 496 m. Je zde
evidován od roku 2017 každoroční nárůst.
- Počet metrů zrekonstruovaných a
nově vybudovaných chodníků 7389 m (321) Což znamená zvýšení 14,45 krát - od počátečních hodnot
v roce 2017: 321 m. Je zde evidován
od roku 2017 každoroční nárůst.
- Počet metrů nově vybudovaných cyklostezek a cyklotras 0 m. U tohoto indikátoru není
evidován žádný nárůst, tedy indikátor nebyl splněn - viz výše uvedené důvody.
Pokud by byl evidován počet zrekonstruovaných cyklostezek, tak např. v roce 2023 byla opravena ve správním území Týnce (v obci Pecerady) Plavecká cesta - turistická cesta pro pěší a cyklisty v délce 1,2 km.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ano,
infrastruktura pro nemotorovou dopravu i mobiliář pro VHD jsou podporovány.
|
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/ |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V minulých letech byly postaveny necelé 3 km cyklostezek ve městě a zmodernizován dopravní terminál s možností zaparkování auta či kola. Dlouhodobě Týnec nad Sázavou požaduje navýšení četnosti veřejné dopravy, aby byla dostupná v kterémkoliv čase. Před Prahou nastává dopravní zácpa i pro veřejnou dopravu. Město neorganizuje sdílení volných míst v IAD. Usilujeme o propojení Týnce s Benešovem cyklostezkou, bohužel se to dosud nepodařilo. Počet přímých vlakových spojů Týnec nad Sázavou - Praha je nyní 14 (srpen 2023). Došlo tedy ke zvýšení o 2 spoje od roku 2020 (kdy byl otevřen nově zrekonstruovaný terminál). Jinak ve směru na Čerčany jezdí ze stanice Týnec nad Sázavou celkem 17 spojů (srpen 2023).
Počet přímých autobusových spojů mezi Týncem nad Sázavou a Prahou zůstal oproti roku 2020 nezměněn (15). Z Týnce vyjíždí 32 autobusových spojů (pracovní den):
15 přímých spojů na lince 339 od 05:10 do 23:18 (Týnec-Praha)
11 spojů na lince 752 od 05:39 do 18:19 (Týnec - Jílové)
4 spoje na lince 753 od 05:350 do 14:35 (Týnec - Neveklov) 2 spoje na lince 485 od 05:49 do 14:50 (Týnec- Rabyně)
Město financuje Senior Taxi (https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2080 ). Jeho obliba spolu s využitím rok od roku stoupá (v roce 2021 bylo uskutečněno 720 jízd, v roce 2022 1063 jízd a v první polovině roku 2023 již 1428 jízd.
Optimální četnost je daná finanční kompenzací za finanční ztrátu. Pravidelný takt je zaveden. VHD je konkurenceschopná oproti IAD - jednak finančně, také časově. Nabízí zajímavé odjezdy spojů a výhodnou cenu. U vlaku je výhodou, že neuvázne v ranních špičkách na Prahu. Co se týká služeb ve vozidle - to je na kapacitách dopravce.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obslužnost
VHD je dobrá, počty spojů jsou poměrně vysoké a jsou obslouženy hlavní směry
(Praha, Benešov/Čerčany); obecně jsou problematické dojezdové časy do Prahy
(dopravní zácpy na silnici, pomalá "výletní" železniční trať), které
však město nemá možnost ovlivnit. Město financuje službu dopravy seniorů k
lékaři. Díky novému dopravnímu terminálu je umožněna komodalita typu P+R a B+R.
Do budoucna bude jistě přínosné vybudování cyklostezky mezi Týncem a Benešovem,
o kterou město usiluje.
|
4.2.1 Snižuje se závislost občanů obce na individuální automobilové dopravě, a jaká jsou pro to obcí realizována opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město se snaží o zkvalitnění služeb pro občany a tím zároveň minimalizovat individuální dopravu do okolí města. Jelikož místní pracovní příležitosti jsou nižší, převládá doprava lidí do zaměstnání do okolních měst, zejména do Prahy. Způsob dojíždění Týnečáků za prací je závislý na více faktorech. Domníváme se však, že VHD na Týnecku je konkurenceschopná IAD - viz bod 4.2. Podle dat z posledního sčítání (SLBD2021) je IAD pro Týnečáky převažujícím
módem pro dojížďku za prací a do školy:
prostředek
|
počet
|
podíl
|
2 Autobus (kromě MHD)
|
303
|
10.7%
|
3 Vlak
|
160
|
5.7%
|
4 Městská hromadná doprava
|
162
|
5.7%
|
5 Automobil - řidič
|
1303
|
46.2%
|
6 Automobil - spolucestující
|
235
|
8.3%
|
7 Motocykl
|
3
|
0.1%
|
8 Jízdní kolo
|
25
|
0.9%
|
9 Jiný dopravní prostředek
|
10
|
0.4%
|
10 Žádný (pouze pěšky)
|
219
|
7.8%
|
11 Nezjištěno
|
401
|
14.2%
|
1 celkem
|
2821
|
|
Bohužel údaje za obce o použitém dopravním
prostředku ze SLBD2011 nejsou volně dostupná, takže přímé srovnání možné není,
ale pro okres Benešov byl podíl IAD v roce 2011 nižší než je dnes…
|
-
moderní dopravní terminál
- zázemí pro cestující včetně WC a občerstvení
- uzamykatelné cykloboxy
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě je moderní dopravní terminál. Doprava z místních částí je zajištěna veřejnou dopravou (nákupy, lékař, škola). Město pořádá preventivní akce pro podporu hromadné dopravy VHD (viz v roce 2023 společná akce tří okolních Zdravých měst (Týnec, Benešov, Bystřice) - Jde to i bez aut https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=zdrave-mesta-a-ma21/zpravy&artid=2408. Touto akcí navazujeme na Evropský den mobility - den bez aut, který probíhá každoročně 22. září. Akce poukazuje na přijatelnější způsoby dopravy a podporuje omezování městského automobilismu. Modernizujeme zázemí pro veřejnou dopravu - zastávky, ukazatele odjezdu, příjemné čisté prostředí zastávek. Důvodem pro využívání IAD může být vyšší pohodlí při cestování, rychlost dopravy a možnost cestování v době cestování mimo intervaly VHD. Nevýhdou IAD je významně vyšší cena, ve špičkách riziko dopravní zácpy a problematické parkování na území Prahy. Poměr změny využití IAD neznáme (údaj není veřejně dostupný)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Dle
dostupných dat sice pro dopravu za prací a do školy používá většina obyvatel
IAD, to nicméně neukazuje na závislost na tomto módu. Opatření v podobě
zvýšeného počtu spojů VHD, nového terminálu apod. představují reálnou možnost
alternativy. Samotná volba módu je přitom zpravidla habitualizována, proto jí
je obtížné ovlivňovat "měkkými" nástroji, s výjimkou zlomových
situací (ukončení školy/zahájení zaměstnání, založení rodiny atp.), kdy se
vytváření nové zdroje či cíle cest.
|
4.3 Nízkoemisní vozidla |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3 Nízkoemisní vozidla
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě není vybudována infrastruktura pro podporu těchto vozidel. Město neprovozuje veřejnou dopravu. Zjišťovali jsme počty nízkoemisních vozů veřejné dopravy - Pražské integrované dopravy: V trvalém stavu obsluhují město Týnec nad Sázavou následující linky systému PID: 339 Praha,Budějovická - Týnec nad Sázavou,železniční stanice · 485 Týnec nad Sázavou - Netvořice - Rabyně,Měřín) · 752 Benešov - Jílové u Prahy,náměstí · 753 Benešov - Týnec nad Sázavou - Netvořice – Neveklov
| Počet vozů | Počet nízkopodlažních vozů | Počet nízkoemisních vozů | | PD | SO+NE | PD | SO+NE | PD | SO+NE | 339 | 6 | 5 | 6 | 5 | 6 | 5 | 485 | 6 | - | 5 | - | 6 | - | 752 | 18 | 6 | 16 | 6 | 17 | 6 | 753 | 12 | 3 | 9 | 3 | 12 | 3 |
(Zdroj: IDSK/PID, stav ke dni 11.10.2022)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město
taková vozidla nevyužívá. VHD je sice převážně zajišťována nízkoemisními
autobusy, na to však má město minimální vliv. Do budoucna považuji za důležité
se zaměřit na infrastrukturu, což bude velké téma z důvodu potřeb rozvoje
elektromobility (vč. širšího kontextu rozvoje obnovitelných zdrojů energie a související decentralizace výroby elektřiny a její akumulace).
|
4.3.1 Jaký je podíl nízkoemisních vozidel v majetku obce nebo organizacích jí zřízených (technické služby atp.) a je v obci podporována elektromobilita (včetně elektrokol)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou provozuje vozidla s konvenčním spalovacím motorem. Město Týnec nad Sázavou je vlastníkem 5 automobilů a 9 hasičských aut. Žádné není nízkoemisní. Před nákupem nového vozidla bude zvážen, dle nároků na vozidlo, nákup na alternativní pohon. Technické služby Týnec žádají o nákup elektromobilu (SFŽP 2023).
|
-
0
Město nevlastní nízkoemisní vozidla či elektromobily.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Týnec nad Sázavou provozuje vozidla s konvenčním spalovacím motorem. Před nákupem nového vozidla bude zvážen, dle nároků na vozidlo, nákup na alternativní pohon.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město
taková vozidla nevyužívá, ani v tomto směru nedeklaruje jednoznačnou představu,
ačkoli se aktuálně uchází o dotaci na pořízení elektromobilu. Příslušná
infrastruktura rovněž absentuje.
|
4.4 Bezpečnost silničního provozu |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4 Bezpečnost silničního provozu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V této oblasti město Týnec nad Sázavou podniká několik aktivit: - Městský kamerový systém - k dispozici pro městskou i státní policii
- Dohled městské policie u přechodů před ZŠ.
- Budování bezpečných chodníků a křižovatek.
- Úprava a modernizace dopravního značení.
- Využití ukazatelů rychlosti v rizikových úsecích.
- Spolupráce městské policie s PČR při měření rychlosti vozidel.
- Dopravní výchova školáků - dopravní soutěž pořádaná městskou policií.
- Kurz řidičů pro veřejnost pořádaný městem Týnec nad Sázavou.
Největší "viditelný" efekt na zklidnění dopravy a celkovou bezpečnost mělo vybudování nové křižovatky a kamerový systém, nyní včetně měření rychlosti. Sledujeme spolu s městskou policií vývoj nehodovosti na území obce. Celková nehodovost v roce 2021 klesla oproti roku 2020. Celková nehodovost za rok 2022 zůstala na stejném počtu nehod jako v předchozím roce. Avšak když vyhodnotíme nehodovost na území Týnce, zde nehodovost významně poklesla, v podstatě na všech správních celcích klesá, s vyjímkou Čakovic, kde byl zaznamenán větší počet nehod v roce 2022 oproti předchozím rokům. Vozovka vede přes delší lesní úsek, proto častou příčinou byly střety s lesní zvěří a s kolem v létě, v zimě zas nepřizpůs. stavu vozovky.
Nehodovost na správním území Týnce nad Sázavou |
|
|
Rok |
Týnec nad Sázavou |
Čakovice |
Podělusy |
Pecerady |
Krusičany |
Celkem |
2020 |
23 |
9 |
4 |
3 |
3 |
42 |
2021 |
21 |
7 |
2 |
0 |
1 |
31 |
2022 |
9 |
17 |
2 |
3 |
0 |
31 |
Zdroj:
https://nehody.cdv.cz/ |
|
|
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město
podniklo řadu opatření (nasvětlení přechodů, kamerový systém, rekonstrukce
křižovatek, ukazatele rychlosti atd.) a na ZŠ a MŠ probíhá dopravní výchova.
Vývoj nehodovosti je relativně pozitivní, jen značný nárůst počtu nehod v
místní části Čakovice by zasluhoval zvláštní pozornost - dle dat z výzkumého projektu vedeného Centrem dopravního výzkumu (dostupné z https://srazky.cdvgis.cz/) byly úseky jak na Čakovice, tak na Bukovany identifikovány jako hotspoty kvůli koncentraci nehod se střetem se zvěří za období 2018-2020. Zmíněný projekt by mohl být potenciálně pro město Týnec inspirací, neboť zkoumá účinnost různých preventivních opatření, která se používají nebo mohou použít k zabránění střetů motorových vozidel s velkými savci na silnicích nižších tříd.
|
4.4.1 Jaká jsou realizována zklidňující opatření na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou při rekonstrukci místních komunikací a chodníků vždy buduje osvětlené přechody pro chodce, ostrůvky, případně zúžení komunikace. Všechna kritická místa jsou již zrekonstruována. Při rekonstrukci krajských komunikací Týnec nad Sázavou úzce spolupracuje a připomínkuje zklidňující opatření Středočeskému kraji. Město Týnec nad Sázavou má Řídícím výborem Národního rozvojového programu mobility pro všechny schválený záměr bezbariérových tras.
Všechny přechody jsou osvětleny a bezbariérové s výjimkou dvou přechodů, které jsou zařazeny do plánu akcí. Jsou zpracovány studie chodníků do místních částí, řeší se vlastnické vztahy. Jsou zadány studie na zklidnění dopravy v sídlišti Chrást a "Rondel". Na vjezdu do Čakovic je připravena stavba vjezdové brány. Jsou připraveny modernizace autobusových zastávek v Peceradech u hřiště a v Čakovicích.
|
-
chodníky, přechody, osvětlení přechodů, omezení rychlosti - před školou 40 km (zpomalovací semafor)
Připravuje se/realizuje se stavba chodníků do místních částí: Zbořený Kostelec, Podělusy, Krusičany, Čakovice. Proběhla kontrola bezbariérovosti a osvětlení přechodů, nevyhovující přechody byly opraveny. Řeší se zklidnění dopravy v sídlišti Chrást.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Při nové výstavbě či rekonstrukcích se vždy realizují zklidňující opatření.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Jsou
realizována zklidňující opatření na infrastruktuře (snížení rychlosti před ZŠ),
kritická místa na infrastruktuře již byla odstraněna. Zvyšuje se podíl
bezbariérových chodníků a existuje i komplexní záměr bezbariérových tras.
|
4.4.2 Jak je zajišťována prevence bezpečnosti dopravy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na příjezdu od Benešova je umístěn semafory pro zpomalení dopravy. Na příjezdu od Prahy je umístěn ukazatel rychlosti, včetně registrační značky vozidla. Všechny důležité přechody pro chodce jsou osvětleny. V rámci bezpečné cesty do školy dohlíží městští strážnici každé ráno a odpoledne u přechodů k ZŠ (ulice Benešovská a Komenského).
Preventivní akce: - dopravní soutěž pro žáky 1. stupně ZŠ
- odborný seminář pro veřejnost: Školení řidičů
- beseda předškoláků s preventisty Policie ČR v MŠ
- beseda se strážníky městské policie v MŠ a ZŠ Gaia
Na území Týnce nad Sázavou se nenachází žádné velké dopravní hřiště. Malé dopravní hřiště bylo vybudováno v roce 2021 u MŠ.
|
-
65 žáků - dopravní soutěž
25 osob - školení řidičů
80 předškoláků - besedy s PČR
50 žáků - besedy se strážníky
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Jsou budována opatření na pěších trasách (přechody, zpomalovací prvky). Jsou zajištěny přednášky pro veřejnost (školení řidičů). Jsou zajištěny akce pro děti (dopravní soutěž, beseda s policií). Probíhá setkání s veřejností a diskuze o rizikových místech ve městě.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ano, jsou
realizovány preventivní programy pro školáky a předškoláky i pro obecnou
veřejnost. U MŠ bylo v hodnoceném období vybudováno malé dopravní hřiště.
|