1A Správa věcí veřejných |
Hodnocení oblasti |
1.1 Řízení při správě a rozvoji – úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1 Řízení při správě a rozvoji – úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky
nastartovalo řízení systému kvality v roce 2008, kdy získalo certifikát
ISO 9001. V 2013 se město zapojilo do OPZ (CZ.1.04/4.1.01/89.00079) - Zvýšení
kvality poskytovaných veřejných služeb městem Králíky a řízení MěÚ, v roce
2016 proběhla optimalizace a profesionalizace MěÚ Králíkyv rámci OPZ (CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_033/0002849),
v roce 2018 byl na základě veřejného projednávání schválen Strategický
plán rozvoje města Králíky na období 2018 – 2026 a v roce 2021 rozšířilo
město Králíky systém řízení kvality o ISO 27001 a MA21 www.kraliky.eu/sekce/612
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky má zpracovánu řadu zásadních
strategických a koncepčních dokumentů, což ji předurčuje ke kvalitnímu řízení
činnosti města i jím zřízených organizací v rámci jednotného přístupu
k veřejným službám i udržitelnému rozvoji. Město má nastaven systém
několika nástrojů při přípravě, naplňování a řízení udržitelného rozvoje a kvality
veřejných služeb a správy, který může být vzorem pro města a obce obdobného
typu a velikosti. Nebylo možné zcela ověřit ve strategických a
koncepčních dokumentech a zejména akčních plánech nastavení vazby na MA21 a UR
(kritéria, indikátory, oblasti, případně například SDGs apod.). Vzhledem k zavedení MA21 v roce 2020
jsou výstupy a dosažené cíle velmi příznivé.
Pro další postup v této oblasti bude třeba
zodpovědně a intenzivně naplňovat nastavené cíle a opatření, případně doplňovat
další cíle a nástroje k jejich realizaci.
|
1.1.1 Plánuje obec strategicky, účelně a při naplňování principů udržitelného rozvoje? Má vlastní strategický plán, případně využívá strategické plány širšího územního rozsahu (např. svazek obcí či MAS), má případné další dílčí rozvojové koncepce a plány? Slouží tyto dokumenty jako nástroj řízení a rozvoje obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Králíky má Strategický plán rozvoje města Králíky na období 2018 –
2026. Strategický plán představuje dlouhodobý plán rozvoje města s hlavními
prioritními oblastmi a prioritami; k jeho naplňování dochází prostřednictvím
Akčního plánu. www.kraliky.eu/sekce/664
Pověřený zastupitelstvem města Králíky pro spolupráci při pořizování
územního plánu je místostarosta, který je garantem propojení Strategického
plánu rozvoje města, příp. dalších plánů rozvoje s územně plánovací
dokumentací. Při přípravě větších
investičních záměrů necháváme zpracovat územní studie či architektonické studie. Akční
plán je úzce spojený s rozpočtem města. Na konci roku při schvalování rozpočtového
výhledu navrhuje správce strategického dokumentu v součinnosti s odborem
výstavby a technické správy, s odborem životního prostředí a starostou, buď nový nebo aktualizovaný Akční plán. Následně
při schválení rozpočtu v měsíci únoru správce strategického dokumentu spolu
s vedoucí finančního odboru upraví Akční plán dle rozpočtu a vyřazené
projekty zařadí do zásobníku projektů.
Minimálně jednou do roka správce strategického dokumentu předkládá
zastupitelstvu města hodnocení Akčního plánu. Hodnocení vytvoří správce strategického dokumentu po domluvě s garanty jednotlivých projektů. Protože nejsou stanoveny
indikátory, hodnotí se pouze jestli je projekt v realizaci, dokončen nebo
ještě realizace nezačala. Po ukončeném období Akčního plánu proběhne závěrečné
hodnocení, nerealizované projekty se přesunou do dalšího Akčního plánu a
následně evaluace Strategického plánu, kde se finančně vyhodnotí ukončené
projekty. Evaluaci provádí správce strategického dokumentu s vedoucí
finančního odboru. Evaluace a závěrečné hodnocení se předkládá zastupitelstvu
města zpravidla se závěrečným účtem.
Do akčního plánu, který vychází ze strategického plánu
rozvoje města Králíky jsou zahrnuty oblasti UR jako infrastruktura, zdraví,
partnerství, klimatické změny apod.
Konečné vyhodnocení Akčního plánu rozvoje města Králíky 2020-21 Evaluace SPRM 2020 -2021
·
Územní
plán Platný
územní plán od 14.06.2010
v souladu se zákonem 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
(stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů. http://www.kraliky.eu/sekce/217 ·
Zpracované
územní studie: Územní
studie "Lokalita BV-46, k.ú. Králíky (schválení 23.11.2010) Územní
studie Lokalita Skřivánek, 1. etapa, Králíky- severozápadní část (schválení 12.11.2018) Územní
studie Králíky Skřivánek, 2. etapa
(schválení 03.05.2017) Územní
studie Králíky Skřivánek, 3. etapa
(schválení 16.04.2020) Územní
studie Králíky, na Výsluní
(schválení 21.12.2020) http://www.kraliky.eu/sekce/450 ·
Další
strategie Strategie
rozvoje a bezpečnosti ICT město Králíky 2017-2022 Plán rozvoje
sportu a sportovišť Králíky 2021-2024
Místní akční
plán vzdělávání pro území ve správním obvodu ORP Žamberk a Králíky (2018)
|
-
ano
Město Králíky má provázané strategické dokumenty a ÚPD. Strategický plán rozvoje města Králíky do roku 2026 byl schválen v roce 2018 a veškeré vazby na ostatní dokumenty jsou schválené zastupitelstvem města.
ÚPD a strategické dokumenty mají vazby na rozvojové prioritní osy strategického plánu rozvoje města z roku 2018. Propojení jednotlivých
strategii je garantováno vedením města, konkrétně místostarostou. Město naplňuje
strategické cíle mikroregionů. Koncepce cestovního ruchu Sdružení obcí Orlicko – vybudovaný Singletrack
na Suchém Vrchu, běžecké stopy MAS Orlicko – koncepce školství-podpora ZŠ, koncepce sportu – plán
vybudovat cyklostezku Králíky–Dolní Morava Pardubický kraj – úzká provázanost ÚPD, dotační programy Pk (
podpora cestovního ruchu, kultury, TIC)
-
ano
Město Králíky má zavedené nástroje kvality pro monitorování a hodnocení zavedených procesů, informace souhrnně popisu je Zpráva z přezkoumání ISŘ vedením.
Výsledky
monitorování a měření Procesy
uvedené v příručce managementu kvality, vyhodnocují jednotlivý vedoucí
odborů. Výstupy
z monitorování jsou: Zpráva
hospodaření školských zařízení Zpráva
hospodaření kulturních zařízení Hodnocení
programu regenerace památkové zóny Plán
monitoringu a kontrol.
Kontroly
BOZP – prověrky BOZP a preventivní prohlídky PO proběhly 04.10.2021, závady
nebyly zjištěny.
-
ano
Investiční projekty, rozpočty jsou
provázány na strategické dokumenty města. Každoročně při tvorbě rozpočtu jsou zohledněny investiční záměry a dle finančních možností jsou přijaty konkrétní projekty do Akčního plánu rozvoje města Králíky, respektive do zásobníku projektů. Akční plán respektuje strategické cíle. Akční
plán je úzce spojený s rozpočtem města. Na konci roku při schvalování rozpočtového
výhledu navrhuje správce strategického dokumentu v součinnosti s odborem
výstavby a technické správy, s odborem životního prostředí a starostou, buď nový nebo aktualizovaný Akční plán. Následně
při schválení rozpočtu v měsíci únoru správce strategického dokumentu spolu
s vedoucí finančního odboru upraví Akční plán dle rozpočtu a vyřazené
projekty zařadí do zásobníku projektů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
K indikátoru 1.1.A – Pro objektivní
posouzení by bylo nutné doložit konkrétní vzájemné vazby strategických
dokumentů města - SPRM, akčního plánu, příp. dalších plánů rozvoje s ÚPD navzájem
a dále s dokumenty na krajské či (mikro)regionální úrovni.
|
1.2 Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2 Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Významným
nástrojem pro zlepšování výkonnosti a efektivnosti úřadu spolu se zlepšením kvality
poskytovaných služeb občanům jsou různé metody řízení kvality. Město má
zavedený integrovaný systém managementu kvality dle ISO 9001, ISO 27001 a MA21.
Dlouhodobě je v tzv. Benchmarkingové iniciativě, což umožňuje se porovnat s
ostatními municipalitami a sledovat náklady na realizaci agendy MěÚ s cílem
zvyšovat jeho efektivnost. Politika kvality, Příručka kvality, Certifikáty
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Efektivní a účelný výkon správy věcí veřejných,
realizace plánů a jednotlivých aktivit – obec vykonává řadu nadstandardních
aktivit, které jsou stručně popsány a doloženy mnoha důkazy (odkazy). Velmi
oceňuji sofistikovaný systém řízení kvality činnosti města a jeho úřadu,
složený z několika certifikovaných systémů. Bylo doloženo vyhodnocení plnění strategického
plánu, akčních plánů a dalších rozvojových dokumentů za roky 2020 a 2021, jejich následné revize a
aktualizace. Bylo doloženo poměrně systémové zapojování veřejnosti
do plánování, realizace plánů zlepšování, resp. akčních plánů a jednotlivých
cílů či aktivit. Větší zapojování podnikatelského a neziskového sektoru bude
úkolem do dalšího období realizace. Nebylo možné objektivně posoudit všechny dopady
jejich realizace a konkrétní naplňování cílů, aktivit a kritérií MA21 a
naplňování principů udržitelného rozvoje na život ve městě, ale výsledky a
jejich trendy bude možné hodnotit až po delší časové linii jejich naplňování. Z hlediska hospodářského město sice nemá
zpracována pravidla pro (ne)zadlužování města nad rámec platných předpisů, ale jeho
zadluženost se pohybuje v nízkých hodnotách, garantujících ekonomickou
udržitelnost v dlouhodobém horizontu.
Rezervy má město v oblasti reagování na
neočekávané události, např. sociální problémy spojené např. s výraznější
změnou zaměstnanosti, živelní pohromy a kalamity (kůrovec, krátkodobé sucho
či povodně), klimatické změny nebo aktuální pandemie koronaviru – ve
vztahu k území města a majetku, obyvatelům, hospodaření apod. Mělo by zvážit
přípravu úsporných opatření, krizových scénářů či jiných opatření pro případy
nižší schopnosti splácet úvěry, pro další spolufinancování nových projektů
v rámci dotačních výzev či očekávaného snížení příjmů v důsledku
aktuální pandemie, energetické, bezpečnostní, ekonomické a eventuální jiné
budoucí krize.
|
1.2.1 Využívá obec při správě, řízení a rozvoji území strategický plán, dílčí koncepce a plány? Jsou naplňovány jednotlivé cíle a opatření optimálně z hlediska výkonnosti a kvality řízení, ekonomiky, orientace na občana a další klienty, společenské odpovědnosti a principů udržitelného rozvoje včetně přijímání opatření proti nehospodárnému zacházení se zdroji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Strategický plán rozvoje města Králíky na
období 2018 – 2026 představuje dlouhodobý plán rozvoje města s hlavními prioritními oblastmi
a prioritami; k jeho naplňování dochází prostřednictvím Akčního plánu,
který vzniká prostřednictvím vyhodnocování námětů, požadavků, připomínek od
jednotlivých odborů MěÚ, ale i veřejnosti, a to prostřednictvím veřejného
projednání problémů, kulatých stolů, plánovacích setkání a dalších akcí se
zapojením veřejnosti. Akční
plány jsou krátkodobý strategický dokument na období dvou let. Aktualizace a se
provádí jednou ročně a vyhodnocování dva krát do roka. Aktuální akční plán
rozvoje města Králíky je na období 2022-2023 a byl schválený ZM 28.02.2022.
Akční plán 2022-2023
Od
roku 2019 je město členem NSZM a přijalo postupy řízení kvality místní Agendy 21. Od roku 2022
má město Králíky integrovaný systém řízení kvality. Každoročně je vedení
předkládána zpráva o přezkoumání systému managementu kvality, která zahrnuje hodnocení
strategických cílů, krátkodobých cílů, vyhodnocení interních a externích auditů,
nápravných opatření, plnění závazných povinností, přiměřenosti požadovaných
zdrojů, analýzu rizik a hrozeb, přezkoumání hospodaření, výsledky monitorování,
benchmarking atd. Výsledky veřejného fóra 20.10.2021
Hodnocení Akčního plánu 2020 - 2021 Evaluace SPRM za období 2020 - 2021
Město naplňuje principy UR: Podpora bydlení ve městě (nová lokalita Skřivánek) Revitalizace majetku města, regenerace MPZ Králíky Spolupráce s organizacemi, podnikateli a se zahraničními
partnery (společné akce, dotační program města)
Vybudování nové ČOV, renovace rybníků (Dolní Lipka, Lichkov),
výsadba aleje (Horní Lipka – Červený potok), výstavba kogenerační jednotky.
V rámci města Králíky a ORP Králíky je zpracován „krizový
plán“, ve kterém jsou stanovená rizika a analýza rizik. Jsou zde uvedené zásady
a postupy opatření, přehledy, způsoby provedení realizace krizových,
rozpracování typových plánů na postupy pro řešení konkrétních druhů hrozících
krizových situací.
COVID-19: Občané v rámci města Králíky byli informováni,
v rámci ORP Králíky přes obce, a to jak o opatřeních, omezení a
povinnostech s využitím všech informačních kanálů. Město zajistilo jak
testování obyvatelstva, tak i očkování proti Covidu-19, zajišťovalo dezinfekci
pro organizace a seniory, zavedení nákupu do tašky pro lidi v karanténě. Město spolupracovalo s organizacemi, kde se řešily
jednotlivá opatření. Na dodržování omezení dohlížela Policie ČR.
|
-
ano
Naplňování strategických cílů monitoruje město Králíky prostřednictvím hodnocení plnění Akčního plánu rozvoje města Králíky, které je předkládáno zastupitelstvu města, dále rada města schvaluje Hodnotící zprávu z plnění Akčního plán zdravého města a MA21, bere na vědomí Zprávu o přezkoumání integrovaného systému managementu kvality.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky využívá strategické řízení při správě a rozvoji území, má nastavené nástroje kvality pro sledování plnění cílů, výkonnosti procesů, orientaci na občana a respektování principů udržitelného rozvoje.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.2 Chová se obec hospodárně a rozpočtově zodpovědně? Dodržuje pravidla dobrého hospodáře a vykazuje nulové či přiměřeně akceptovatelné zadlužení? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Králíky se řídí zákonem 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Systém efektivního hospodaření je zaveden a nastaven pomocí vnitřních směrnic a pokynů (Kontrolní řád, Pravidla pro poskytování dotací z rozpočtu města Králíky, Směrnice pro evidenci majetku, Směrnice upravující oběh účetních dokladů atd.). Hodnoty zadlužení města s analýzou jeho trendu sleduje město králky v rámci běžného závěrečného účtu. Při přezkoumání hospodaření za rok 2020 nebyla zjištěna žádná závažná rizika, která by mohla mít negativní dopad na hospodaření územního celku v budoucnosti. Dluh města Králíky nepřekročil 60 % průměru jeho příjmů za poslední 4 rozpočtové roky podle právního předpisu upravujícího rozpočtovou odpovědnost.
Hodnoty
zadlužení města s analýzou jeho trendu sleduje město králky v rámci běžného
závěrečného účtu. Při přezkoumání hospodaření za rok 2020 nebyla zjištěna žádná
závažná rizika, která by mohla mít negativní dopad na hospodaření územního
celku v budoucnosti. Dluh města Králíky nepřekročil 60 % průměru jeho příjmů za
poslední 4 rozpočtové roky podle právního předpisu upravujícího rozpočtovou
odpovědnost. Interní dokument - Pravidla pro
zadávání veřejných zakázek malého rozsahu
Město ctí pravidla rovného
přístupu.
Konkrétní údaje o zadlužení města: K 31.7.2022 má město nesplacené úvěry ve výši
29.278.216,11 Kč. Směrnici ani pravidla pro nezadlužování město Králíky nemá.
V této oblasti se město řídí zák. 23/2017 Sb. O pravidlech rozpočtové
odpovědnosti. 60% průměru příjmů města Králíky za poslední
4 rozpočtové roky činí 88.261.985,45 Kč. Porovnáme-li výši nesplacených úvěru
s touto hodnotou, můžeme říci, že město Králíky podmínku požadovanou
zákonem splňuje. (Výše dluhu města Králíky je přibližně ve výši 20% průměru
jeho příjmů za poslední 4 rozpočtové roky.)
Tuto hranici též sledovala banka při žádosti
města Králíky o poslední úvěr v roce 2021.
Aktuálně město
připraveny krizové scénáře nemá, ale při sestavování rozpočtu ponechává rezervu, která není do rozpočtu zahrnuta.
Město postupuje v souladu se zák. 250/2000 Sb. o územních
rozpočtech. Pravidelně je sledováno čerpání rozpočtu (měsíčně, případně
čtvrtletně). V případě, že daňové příjmy nedosahují plánované výše, nebo
v případě, že se jeví, že výdaje by mohly být vyšší než bylo plánováno,
dochází ke schvalování rozpočtových opatření – k přesunu prostředků,
případně k vázání rozpočtových výdajů. (Tento postup byl např. využit
v roce 2020 při pandemii COVID 19). Dalším nástrojem, který město
využívá je finanční kontrola, kdy veškeré výdaje jsou kontrolovány příkazcem
operace a správcem rozpočtu. Je kontrolováno, zda jsou výdaje kryty rozpočtem.
Co se týká
nynější energetické krize, jsou naplánovány schůzky s poradcem přes
energetiku (firma MIX-MAX energetika) a toto téma bude projednáno, aby město
Králíky mělo, co nejpřesnější informace pro přípravu rozpočtu na následující
rok.
|
-
ano
Dluh města Králíky nepřekročil 60 % průměru jeho příjmů za poslední 4 rozpočtové roky podle právního předpisu upravujícího rozpočtovou odpovědnost.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky dodržuje pravidla dobrého hospodáře, využívá podpůrné IT nástroje pro finanční kontrolu. Systém je funkční, protože dluh města nepřekročil 60 % průměru jeho příjmů za poslední 4 rozpočtové roky podle právního předpisu upravujícího rozpočtovou odpovědnost.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3 Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3 Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky je od roku 2019 členem NSZM a realizuje
principy MA21, které implementovalo do systému řízení kvality. Letos byla zřízena
komise zdravého města Králíky a místní Agendy 21. Rada města schválila Akční
plán MA21 na rok 2022 s aktivitami pro dosažení kategorie C v MA21, které
zahrnují akce pro veřejnost a s veřejností. Město zpracovává komunikační strategii
v rámci projektu Městský úřad Králíky - Přívětivý úřad (CZ.03.4.74/0.0/0.0/19_109/0016586).
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má definovány jednotlivé cílové skupiny
veřejnosti a dalších klientů z hlediska způsobu a formy komunikace
s nimi a jejich zapojování do záležitostí města. Nebylo doloženo, zda zapojuje
kromě obyvatel i další veřejnost – podnikatelský a neziskový sektor do
plánování a pokud ano, tak jakým způsobem. Samospráva města má zřízeny výbory a několik
pracovních skupin v souladu s právními předpisy i nad jejich rámec. Na
webu města jsou nadstandardně zveřejněny zápisy z všech těchto poradních
orgánů a jejich jednání jsou tedy pod možnou veřejnou kontrolou. Na zvážení je, zda by nemělo město zpracovávat
pravidelnou výroční zprávu nebo obdobný souhrnný informační dokument za
uplynulý rok. Z hlediska transparentnosti doporučuji do
výběrových komisí pro zadávání veřejných zakázek zvát i veřejnost - zástupce opozice,
odborné veřejnosti, neziskového či podnikatelského sektoru apod.).
U vztahů s partnerskými organizacemi (partnerská města a obce, mikroregiony, Sdružení obcí Orlicko, Králický Sněžník, příp. MAS,
podnikatelé, NNO a další partneři) nebylo možné ověřit, zda a případně jak město
vyhodnocuje přínosy partnerství a případně reviduje způsob a rozsah
partnerství.
|
1.3.1 Je obec transparentní a zapojuje veřejnost, partnery a další aktéry do plánování, rozvoje, řízení a veřejné kontroly činnosti obce? Využívá všech možností komunikace a interakce se všemi i jednotlivými cílovými skupinami? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Králíky je členem NSZM od roku 2019 a přijalo tak principy otevřenosti úřadu a
komunikace s veřejností. Město má v plánu dle principů MA 21 pořádat
osvětové akce, tematické kulaté stoly a veřejná projednávání. Zavádíme principy
udržitelného rozvoje, strategického řízení a plánování do činnosti úřadu. . Do
budoucna bychom se chtěli více zaměřit na projednávání velkých projektů s
veřejností. Město
Králíky vydává a veřejně publikuje veškeré dokumenty a informace, jak jí ukládá
zákon (rozpočty, střednědobé výhledy rozpočtu, průběžné hospodaření, závěrečné účty,
zprávy o přezkoumání hospodaření, informace z hospodaření příspěvkových organizací
– viz úřední deska, Kralický zpravodaj, internetové stránky a facebook).
Zápisy
z jednání zastupitelstva a rady města a komisí, vyhodnocení poskytování
informací dle zákona o informacích a další informace jsou zveřejněny na internetových
stránkách města. Hlavní cílové skupiny: A - obyvatelé města B – zaměstnanci MěÚ C - návštěvníci města a turisté Společné aktivity Festival spolků a podnikatelů
Intenzivní spolupráce s NNO ( dotační programy, Den vody, Den
dětí), s podnikatelském sektoru jsou rezervy.
Pracovní
skupiny jsou jmenovány operativě dle účelu. Seznam
výborů a komisí je na internetových stránkách města. Výbory a komise Město pravidelnou výroční zprávu nezpracovává, ale závěrečné vyhodnocení
za uplynulý rok je spojeno se schvalováním závěrečného účtu.
Do výběrových komisí pro zadávání veřejných zakázek není zvykem
zvát veřejnost, při výběrovém řízení na ředitele kulturního domu Klub Na Střelnici
byl zástupce veřejnosti přizván.
|
-
ano
Město králíky využívá ke komunikaci s veřejnosti pro rychlé a stručné komunikační prostředky Mobilní rozhlas, Facebook, městský rozhlas a pro rozsáhlejší informace webové stránky města, městský zpravodaj, vývěsky, úřední desku.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky vydává a veřejně publikuje veškeré dokumenty a informace, jak jí ukládá zákon (rozpočty, střednědobé výhledy rozpočtu, průběžné hospodaření, závěrečné účty, zprávy o přezkoumání hospodaření, informace z hospodaření příspěvkových organizací – viz úřední deska, Kralický zpravodaj, internetové stránky a facebook).
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.2 Provádí obec veřejná projednávání (či obdobné formy) při důležitých rozhodováních? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
ano
Město Králíky realizovalo veřejné fórum, dotazníkové šetření, kulatý stůl a má v plánu veřejné setkání. Pro komunikaci s veřejností využívá město webové stránky města, úřední desku, kralický zpravodaj, vývěsky, Mobilní rozhlas, facebook.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pro město Králíky je veřejné projednávání důležitých témat poměrně novým prvkem, ale čím dál víc se stávají součástí řízení rozvoje města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.3 Jaké komunikační kanály jsou využívány pro komunikaci s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
§ internetové stránky www.kraliky.eu § facebookové stránky (5)
Město Králíky | Facebook § místní rozhlas (min. 2
hlášení denně § mobilní rozhlas https://www.kraliky.eu/sekce/654/ § elektronická úřední
deska www.kraliky.eu § obecní vývěsky (celkem 13
ks) § Králický zpravodaj -
místní tisk, vydávaný 1x za měsíc § emailová korespondence
vybraných cílových skupin (komise, spolky, podnikatelé apod.) § veřejná projednávání § individuální osobní
setkání
§ písemná korespondence Občané
mohou podat podněty nebo dotazy přes internetové stránky Dotazy a náměty
Partnerské organizace si město vybírá dle ekonomické přínosnosti s cílem podpory turistického ruchu. U MAS město využívá možnosti podpory vzdělávání, podpory drobných podnikatelů a spolků. Partnerské města jsou vybírány podle společenské přínosnosti s ohledem na evropské principy.
|
-
ano
Spolupráce je provázána na několika úrovních se spolky a NNO. Město Králíky poskytuje finanční příspěvky na podporu sportu, kultury a cestovního ruchu. ·
Kinematograf bratří Čadíků 29.7 – 1.8.2020
·
Králický triatlon srpen 2020
·
Den první pomoci září 2020
·
Festival spolků červen 2021 - Festival spolků a podnikatelů 2021 - YouTube
·
Kinematograf bratří Čadíků 28.-31.7.2021
·
KraLeOs 21.8.2021
·
Den první pomoci září 2021 15.9.2021
·
Dětský karneval na ledě 19.02.2022
·
Den Vody 22.03.2022
·
Festival spolků a podnikatelů 21.05.2022
·
Dětský den 04.06.2022
Kinematograf
bratří Čadíků 28.-31.7. 2022
-
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky využívá všechny dostupné komunikační kanály s ohledem na rovnováhu efektivnosti a finančních nákladů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Králíky
provádí dotazníkové šetření ke konkrétním tématům. Výsledky těchto šetření jsou
předmětem jednání Rady a Zastupitelstva obce, které následně rozhoduje o návrhu
případných opatření. Metodika šetření
spokojenosti obyvatel města Králíky zatím není zpracovaná.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město provádí dílčí dotazníková šetření či
projednávání k plánovaným aktivitám či investičním akcím.
Šetření spokojenosti (či další zpětné vazby)
obyvatel zatím neproběhlo, ale připravuje se v rámci projektu Přívětivý
úřad v roce 2023 a přípravy komunikační strategie města.
|
1.4.1 Existuje metodika šetření spokojenosti, a jak se promítají výsledky z šetření do konkrétních opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V
roce 2017 z veřejného setkání vyplynuly témata ke zpracování strategického
plánu rozvoje města Králíky a v roce 2019 z veřejného setkání
vyplynulo deset aktuálních témat, které občany zajímají. V roce 2020 se občané
mohly vyjádřit ke konkrétním problémům prostřednictvím ankety, a to na téma výstavby
marketu LIDL a na téma zřízení městské policie. V roce 2021 na jaře občané
vyjádřili svůj názor na plnění 10P a na podzim v rámci veřejného fóra
vybrali nových 10P. V rámci OPZ (CZ.03.4.74/0.0/0.0/19_109/0016586)
Městský úřad Králíky - Přívětivý úřad město zpracovává komunikační strategii,
která bude obsahovat i metodiku šetření spokojenosti obyvatel. Dne 24.08 na schůzce PS pro komunikaci byla ukončena analytická
část Komunikační strategie a byl projednán koncept návrhové části. Termín
dokončení komunikační strategie je do konce roku 2022. Město plánuje provést šetření spokojenosti během příštího roku 2023.
|
-
ano
V rámci tvorby komunikační strategie proběhlo dotazníkové šetření o spokojenosti s komunikací města s veřejností.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zatím je město Králíky na začátku procesu šetření spokojenosti a následnou implementací výsledků do konkrétních opatření. Napraví to nové vznikající komunikační strategie města Králíky.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Indikátor 1.4.A: Šetření spokojenosti (či další zpětné vazby)
obyvatel zatím neproběhlo, ale připravuje se v rámci projektu Přívětivý
úřad v roce 2023 a přípravy komunikační strategie města. Indikátor musí následně
zahrnovat výsledky šetření (výstupy a vyhodnocení šetření, % spokojenosti,
podíl zapojených obyvatel).
|