4 Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Při vyhodnocení se vycházelo nejen z popisu stávajícího stavu podpory cyklistické
a pěší dopravy, ale také z akčního plánu obce, přílohy č. 1 Opatření a aktivity z návrhové
části Plánu rozvoje obce Červená Voda pro roky 2018 – 2031.
Akční plán velmi dobře ukazuje důraz na komunikaci s občany a
s dalšími partnery, ze které vyplynula řada projektů na podporů pěší a
cyklistické dopravy, včetně revitalizace veřejných prostor:
·
2.1. Budovat a rekonstruovat chodníky
v obci (2020+) Hotovo k Ječnínku za 14 mil.
·
2.2. Vybudovat chodník od kruhového objezdu k
Dolním Boříkovicím Zpracován projekt. Žádost o dotaci (2020+)
·
2.5. Zvýšit bezpečnost při dopravě dětí do
školských zařízení (točna u ZŠ, parkoviště u MŠ,
·
2.6. Komunikovat s představiteli vyšších
územních celků a zvát je na aktivity a akce v obci (režijní náklady)
·
2.8. Vybudovat osvětlení cyklostezky
·
2.10. Prodloužit chodník od Ječmínku směrem Bílá
Voda
·
2.11. Prodloužit cyklostezku na Moravský Karlov
·
3.1. Vybudovat v centru obce reprezentativní
odpočinkové a společenské místo – PARK (20,0 mil. Kč)
·
3.3. Revitalizovat veřejná prostranství v
místních částech,
Z výše uvedených důvodů je obec hodnocena známkou – velmi dobře.
Samozřejmě, věci se dají dělat vždy lépe, ale v tomto případě si takové
ohodnocení určitě zaslouží.
„Neříkejte mi, jaké jsou vaše priority. Ukažte mi, kde utrácíte
vaše finance, a já vám hned řeknu, jaké jsou." (James W. Frick, citace
z evropské metodiky SUMP 2.0.)
|
4.1.1 Je podporována infrastruktura pro nemotorovou dopravu vč. mobiliáře pro veřejnou hromadnou dopravu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
5,25
V délce 3,5 km zastavěného území prochází obcí komunikace I. třídy č. 11. 2,2 km z této části má obec zabezpečena novými bezbariérovými chodníky. Obec má celkem 5,25 km chodníků a další ve fázi projektování.
-
2,4 km
Cyklostezka Červená Voda - Králíky. Dále obcí procházejí 4 cyklotrasy a nově trasa projektu "Hřebenovka".
-
11
V obci a místních částek je 11 přístřešků/autobusových zastávek a 3 stojany na kola na veřejném prostranství.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec v posledních letech opravila a sjednotila většinu autobusových zastávek a podpořila výstavbu jedné vlakové zastávky v centru obce. Dále proběhla výstava několika přístřešků pro turisty a odpočívadel se stojany pro cyklisty. Intenzivně probíhá údržba cyklostezky, která je hojně užívaná. Další výstavba cyklostezek je projektována. Probíhá údržba a zvelebování vedlejších komunikací (např. výsadbou stromů a keřů).
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Jak bylo konstatováno v souhrnném hodnocení pro aktivitu 4.1., tak obec
je na tom opravdu velmi dobře ve vztahu k podpoře veřejné dopravy a
dalších druhů alternativních forem dopravy. Popis konstatuje současný stav a
akční plán představuje plány do budoucnosti. To vše tvoří silný celek.
|
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/ |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec nerealizuje žádné kroky ke snížení AID.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pokud obec velmi aktivně přistupuje k budování
bezpečné cyklistické a pěší infrastruktury (viz. aktivita 4.1.), tak už to samo
o sobě se jedná o kroky, které směřují ke snížení IAD.
Obec by mohla přemýšlet o využití modernách
technologií pří řízení poptávky po dopravě (např. senior taxi, umožnit i
obyvatelům bez ŘP či vlastního dopravního prostředku efektivně vyřešit
záležitosti v blízkém větším sídle (úřady, doktor, nákup) i účast na večerních
kulturních akcích, atd.).
|
4.2.1 Snižuje se závislost občanů obce na individuální automobilové dopravě, a jaká jsou pro to obcí realizována opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
0
Obec nerealizuje žádné kroky ke snížení AID.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec nerealizuje žádné kroky ke snížení AID.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Viz.. celkové hodnocení pro aktivitu 4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/.
|
4.3 Nízkoemisní vozidla |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3 Nízkoemisní vozidla
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec Uvažuje o zakoupení elektromobilu z dotačních prostředků.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pokud obec nic nemá, pak není možní ani hodnotit. Pozitivní zprávou je, že obec Uvažuje o zakoupení elektromobilu z dotačních prostředků.
|
4.3.1 Jaký je podíl nízkoemisních vozidel v majetku obce nebo organizacích jí zřízených (technické služby atp.) a je v obci podporována elektromobilita (včetně elektrokol)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pokud obec nic nemá, pak není možní ani hodnotit. Pozitivní zprávou je, že obec Uvažuje o zakoupení elektromobilu z dotačních prostředků.
|
4.4 Bezpečnost silničního provozu |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4 Bezpečnost silničního provozu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bezpečnost silničního provozu je v obci zásadně ovlivněna délkou obce podél silnici I. třídy. V posledních letech proto bylo vystavěno mnoho chodníků podél této komunikace a nainstalovány měřáky rychlosti. Bezpečnosti významně přispěla stavba cyklostezky do Králík a dobrý stav komunikací. Obec každoročně pořádá osvětovou akci DNY ZEMĚ, kde jsou předávány i informace o správném pohybu na silnicích.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Hodnotitel oceňuje přístup obce k řešení bezpečnosti.
Dokladem je aktivní přístup k výstavbě bezpečné pěší a cyklistické infrastruktury
(viz. aktivita 4.1.). Rovněž se oceňuje, že ZŠ
realizuje své preventivní programy a obec pořádá v rámci dnů země cyklojízdu.
|
4.4.1 Jaká jsou realizována zklidňující opatření na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
3
V obci jsou nainstalovány 3 zařízení na měření/zobrazování rychlosti. Na nově vybudovaném sídlišti a u ZŠ jsou zpomalovací retardéry.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
3 měřiče rychlosti a zpomalovací retardéry.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Hodnotitel souhlasí s hodnocením obce.
|
4.4.2 Jak je zajišťována prevence bezpečnosti dopravy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
1
ZŠ realizuje své preventivní programy a obec pořádá v rámci dnů země cyklojízdu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
ZŠ realizuje své preventivní programy a obec pořádá v rámci dnů země cyklojízdu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Hodnotitel oceňuje, že v obci se nesoutřeďují na klasické bezpečností preventivní programy, ale rovněž obec pořádá cyklojízdu.
|