4 Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1 Podpora veřejné dopravy a dalších druhů alternativní dopravy (pěší, cyklo)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Podpora pěší a cyklodopravy je v obci Bolatice na dobré úrovni, většina komunikací je opravena s novým povrchem, stejně tak větší část chodníků je po rekonstrukci, opatřena zámkovou dlažbou a značná část splňuje podmínky pro bezbariérové užívání.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Tato oblast je pro potřeby auditu dostatečně popsána. Pasport komunikací je předpokládám udělán i v GIS, pro další praktická využití.
|
4.1.1 Je podporována infrastruktura pro nemotorovou dopravu vč. mobiliáře pro veřejnou hromadnou dopravu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V obci Bolatice je celkem 52 místních komunikací v celkové délce více jak 27 km a cca 12,6 km chodníků. Drtivá většina komunikací již byla rekonstruována, mají nový asfaltový povrch a odpovídají nárokům na bezpečnost.
|
-
12,6/6,6
Celková délka chodníků je 12,6 km. Z toho bezbariérové chodníky (po rekonstrukci) jsou v délce 6,6 km.
-
27/27
Z celkové délky 27,2 km komunikací je cyklistům umožněn vjezd na všechny, tzn. na 27,2 km. V obci Bolatice jsou pouze na 1 komunikaci (ul. Opavská) vytvořeny cyklopruhy po každé straně, tzn. délka cyklopruhů je 1450 m.
-
7
V obci Bolatice je celkem 6 zastávek autobusu a 1 vlaková stanice. Všechny zastávky jsou vybaveny přístřeškem pro cestující, lavičkou, odpadkovým košem a dopravními informacemi dle dopravce.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Infrastruktura i podpora nemotorové dopravy je na dobré úrovni.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Infrastruktura je na dobré úrovni. Důležitou součástí je průběžná rekonstrukce chodníků. Dále doporučuji věnovat pozornost především cyklodopravě, která je v těchto oblastech silně zakořeněná např. možnost zbudovat u železniční stance kryté stojany (klece) pro bezpečné odložení kol).
|
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/ |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2 Snižování nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy /řízení poptávky po dopravě/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec Bolatice neprovozuje místní hromadnou dopravu a nemůže individuální automobilovou dopravu ovlivnit.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec sice neprovozuje MHD, nicméně ovlivňuje napojení veřejnou dopravou na spádové města (Kravaře, Dolní Benešov, Opava, Hlučín, Ostrava). Zde se domnívám, že je napojení na dobré úrovni a je potřeba ho do budoucna udržet.
|
4.2.1 Snižuje se závislost občanů obce na individuální automobilové dopravě, a jaká jsou pro to obcí realizována opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Obec Bolatice nemůže individuální automobilovou dopravu ovlivnit.
|
-
0
Obec Bolatice nemůže individuální automobilovou dopravu ovlivnit.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec Bolatice nemůže individuální automobilovou dopravu ovlivnit.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Viz. předchozí otázka. Je dobré zajistit dostupnost veřejnou dopravou i o víkendu min 4 páry spojení. Což dle jízdních řádů je zajištěno. Přes pracovní den je spojení na dobré úrovni.
|
4.3 Nízkoemisní vozidla |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3 Nízkoemisní vozidla
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec Bolatice nemá v současné době v majetku žádné nízkoemisní vozidlo.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Do budoucna by bylo vhodné uvažovat o pořízení těchto typů vozidel, nejlépe hybridů či čistě elektromobilů, elektrokol. Pro delší cesty CNG vozidel.
|
4.3.1 Jaký je podíl nízkoemisních vozidel v majetku obce nebo organizacích jí zřízených (technické služby atp.) a je v obci podporována elektromobilita (včetně elektrokol)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Obec Bolatice nemá v současné době v majetku žádné nízkoemisní vozidlo.
|
-
0
Obec Bolatice nemá v současné době v majetku žádné nízkoemisní vozidlo.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec Bolatice nemá v současné době v majetku žádné nízkoemisní vozidlo.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Z hlediska podporu elektromobility by bylo možno zvážit zřízení veřejné dobíjecí stanice pro elektrokola, případně spojené i pro osobní vozidla. Vhodná lokace radnice (zámek), vlaková stanice. Možnost zpropagovat v rámci cestovního ruchu.
|
4.4 Bezpečnost silničního provozu |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4 Bezpečnost silničního provozu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Před obec Bolatice prochází vytížené krajské komunikace III/4671 a III/46824 z Ostravy a Opavy do spádové oblasti Hlučínska a doprava tak představuje významný problém. Bezpečnost dopravy je díky realizovaným opatřením na podstatně lepší úrovni ve srovnání s okolními obcemi, stále je však co zlepšovat.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Považuji tuto oblast za velmi dobře řešenou. Otázkou je železniční přejezd na silnici 4671, zda je dostatečná pouze dopravní značka STOP.
|
4.4.1 Jaká jsou realizována zklidňující opatření na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Obec Bolatice pro zklidnění dopravy realizovala tyto opatření: - Kamerový systém
- Radary měření rychlosti
- Semafory na přechodech pro chodce
- Zpomalovací prahy na místních komunikacích
- Převaděči na přechodech pro chodce
|
-
Kamerový systém, radary měření rychlosti, semafory na přechodech, zpomalovací prahy
Obec Bolatice pro zklidnění dopravy realizovala tyto opatření: - Pořízení kamerového systému - celkem 6 kamer, na vjezdech do obce a v centru - neustálé monitorování dopravy, data jsou ve správě Policie ČR a jsou využívána k následným šetřením
- Radary měření rychlosti - 2 radary, informativní opatření, které informuje řidiče o jeho aktuální rychlosti v obci
- Semafory na přechodech pro chodce - v současné době 2 přechody se semafory
- Zpomalovací prahy - téměř každá místní komunikace je vybavena zpomalovacími prahy, zejména obytné zóny
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V současné době je již realizována řada opatření ke zklidnění dopravy, se současným trendem růstu dopravy na silnicích bude některé opatření potřeba ještě dále rozšířit.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Tato oblast je řešena velmi obšírně a dostatečně.
|
4.4.2 Jak je zajišťována prevence bezpečnosti dopravy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Obec zajišťuje prevenci pořádáním osvětových vzdělávacích akcí ve spolupráci se školou, hasiči apod.
|
-
0
- Bezpečné cesty do škol - realizováno ZŠ a MŠ Bolatice každoročně, cca 200 účastníků (vyšší stupeň)
- Evropský týden mobility - vzdělávací osvětová akce, alternativní způsoby dopravy, propagace chůze, jízdy na kole, každoročně 300-400 účastníků
- Převaděči na přechodech - celkem 4 přechody pro chodce jsou před začátkem vyučování a po jeho ukončení hlídány převaděči
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V obci je řada preventivních opatření ke zvýšení bezpečnosti dopravy, s ohledem na trend růstu intenzity dopravy je však třeba klást hlavní důraz na osvětu u dětí a mládeže.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Do budoucna by šlo možná rozšířit i pro seniory a starší účastníky silničního provozu.
|