7 Vzdělávání a výchova |
Hodnocení oblasti |
7.1 Realizace a podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí, případně jiným zřizovatelem |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.1 Realizace a podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí, případně jiným zřizovatelem
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pozitiva: - Obec je zřizovatelem:
- Základní školy a mateřské školy
- Vzdělávacího centra
- V obci probíhá již několik roků Univerzita třetího věku
- Pravidelně pořádáme i Letní školičku
- Vzdělávací centrum nabízí každoročně mnoho kurzů pro děti i dospělé.
- Pořádáme velké množství osvětových akcí
Negativa: - Od druhého stupně musí děti dojíždět do vzdálenějších škol.
- Řada středoškoláků musí přes týden přespávat ve vzdálenějších městech.
- Vysokoškolské vzdělání často znamená odchod absolventa z obce do většího města.
- Obava z malého počtu žáků a hrozby zrušení školy
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec zřizuje mateřskou školu a málotřídní základní školu a vyvíjí velké
úsilí v jejím udržení do budoucnosti. To samo lze hodnotit velmi
pozitivně, protože to umožňuje žákům mateřské školy i žákům základní školy
(první stupeň) rozvíjet vztah k obci a obec (prostřednictvím školy) má možnost žáky seznamovat
s principy UR (v oblasti environmentální, sociální, ekonomické i kulturní)
již od nízkého věku, což je žádoucí. V rámci školy je pořádána řada
aktivit VUR využívající potenciál prostředí obce i aktivity mimo obec,
v rámci aktivit se jednotliví aktéři v rámci obce mají příležitost
potkávat (sÍťovat). Vytváření a rozvoj udržitelného systému komunikace mezi
aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území, je zprostředkováno díky MAP II,
do kterého je škola zapojena.
|
7.1.1 Existuje podpora (finanční, materiální, odborná) vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních prosazující tento typ vzdělávání nad rámec minimálních povinností daných v současnosti platnými standardy vzdělávání (Rámcové vzdělávací programy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Škola je pro obec jednou z nejdůležitějších institucí. V takto malé obci je ostatně škola v dnešní době spíše neobvyklou záležitostí. O to více se ji snažíme v obci udržet. V roce jsme škole převedli částku 376 000 jako příspěvek na provozní náklady a 61 242 Kč přímé výdaje obce na budovu školy. Další podpora je formou práce zaměstnanců obce pro potřeby školy a podpora mimoškolních aktivit. Se školou spolupracují i místní spolky. Škola se podílí na kulturním programu mnoha akcí. Doplněn otázek auditora: 1. Škola má řadu programů pro environmentální vzdělávání, zaměřuje se také na důležitá sociální témata, rozvoj vztahu dětí k regionu apod. Jen na stránkách školy jsme našli nespočet aktivit, které děti s učiteli v rámci VUR realizují např. zapojení dětí do akce čistá Vysočina, výlet do Edenu, ad. Není nutno vypisovat do Auditu podrobnosti. Stačí uvést název aktivity, jednou větou aktivitu charakterizovat ve vztahu k UR a uvést odkaz na stránku školy/aktivity. Pokud je nějaká akce pořádána pravidelně, doporučujeme toto také uvést. Odpověď: S bohatými aktivitami je možné se seznámit na internetových stránkách školy http://www.skola-krizanky.cz/ a na FB profilu školy: https://www.facebook.com/ZŠ-a-MŠ-Křižánky-106326677677730.
Asi nejzajímavější aktivitou ve vztahu k VUR je zapojení školy do projektu s názvem “Bílé moře Česka”, týkající se místních farem. Žáci zmapovali místní (rodinné) farmy v kraji Vysočina. Zapojili se všichni žáci a jejich snaha přinesla kýžené ovoce. Děti z naší školy se umístily na krásném 2. místě, odměnou jim byla ochutnávka produktů z rodinných farem a věcné dary.
2. Je škola zapojena do Místního akčního plánovánu vzdělávání (MAP)? Pokud ano, uveďte to a velmi stručně uveďte priority MAP ve vztahu k VUR (viz vymezení níže).
Ano, škola je zapojena do Místního akčního plánovánu vzdělávání (MAP). Jedná se o tento MAP https://www.nmnm.cz/r/projekty-mesta/mistni-akcni-plan-map-ii/. Projekt využíváme především k účasti učitelů na seminářích. Dále zapojujeme děti do programů připravených v rámci MAP. 3. Uvádíte, že se škola podílí na kulturním dění obce. Uveďte jak. Opět stačí výčet aktivit se stručným popisem a odkaz na stránky, jsou-li k dispozici. Jedná se o následující akce:
- vítání občánků,
- vánoční výstava,
- setkání u vánočního stromu,
- setkání rodáků .
- zapojení do výstav: výrobky dětí pravidelně doplňují akce obce a místních spolků či dalších vystavovatelů
- akce školy otevřené veřejnosti: divadla, tvořivé dílny
- výstavy obrazů ve škole
4. Nemá škola nějaké projekty z grantů kraje Vysočina, nebo národních grantů k rozvoji různých kompetencí žáků, VUR apod.? Škola je zapojena do těchto projektů: - Škola podporující zdraví,
- Krajský projekt v rámci MA 21 a Zdraví 2020
- Projekt r. 2020 "Společně to zvládneme"
5. Existuje na škole koordinátor EVVO a podílí se na plánování VUR?
Bohužel jsme malá škola a koordinátora EVVO nemáme :(
6. Neúčastní se děti nějakých soutěží k EV, VUR?Je škola zapojena do sítě škol zabývajících se EVVO M.R.K.E.V., usilovala o ocenění Ekoškola, popř. se účastnila projektu Škola pro udržitelný život?
Bohužel se jako malá škola těchto aktivit neúčastníme. Pro zajímavost však uvádíme aktivitu: Žákovské fórum, která proběhla v roce 2019.
|
-
437242,- Kč / rok
Jedná se částku, kterou obec v roce 2019 vynaložila na školu. Z toho byl 376 000 příspěvek na provozní náklady a 61 242 Kč přímé výdaje obce na budovu školy.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Škola je pro obec jednou z nejdůležitějších institucí. V takto malé obci je ostatně škola v dnešní době spíše neobvyklou záležitostí. O to více se ji snažíme v obci udržet. V roce jsme škole převedli částku 376 000 jako příspěvek na provozní náklady a 61 242 Kč přímé výdaje obce na budovu školy. Další podpora je formou práce zaměstnanců obce pro potřeby školy a podpora mimoškolních aktivit. I pro děti je v obci vybudováno několik naučných stezek (Naše stromy, Za pilnkáři na Český kopec, Příběh krajiny pod Čtyřmi palicemi)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Hodnotíme velmi pozitivně, že se obci daří udržet málotřídní školu.
Umístění školy v obci umožňuje obci a škole úzce spolupracovat mj.
v rámci VUR. Ve škole je pořádána celá řada aktivit environmentálního
vzdělávání, které kromě poznatků žáků rozvíjí i jejich kompetence např.
kompetenci pracovní či občanskou při akci čistá Vysočina, ale také aktivit
přesahujících rámec environmentálního vzdělávání, např. prohloubení kulturního
povědomí a poznávání tradic (tradiční vynášení Moreny) či udržitelnost ve
vztahu k produkci potravin v rámci soutěže Bílé moře Česka, či
podpory zdraví. Činnosti školy ve VUR hodnotíme velmi pozitivně, množství
aktivit je rozsáhlé, uvážíme-li personální zázemí školy.
|
7.1.2 Podporuje obec vytváření sítí mezi institucemi zabývajícími se udržitelným rozvojem (např. školami, NNO, zapsanými spolky (dříve občanská sdružení), profesními sdruženími)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
O tuto podporu se snažíme pořádáním různých akcí, do kterých se s různou intenzitou zapojují škola i spolky. Příkladem je úklidová akce ke Dni Země nebo Zpívání pod vánočním stromem. Spolupráce je však patrná přímo na úrovni spolků a školy i bez součinnosti s obcí.
|
-
ANO
O tuto podporu se snažíme pořádáním různých akcí, do kterých se s různou intenzitou zapojují škola i spolky. Příkladem je úklidová akce ke Dni Země nebo Zpívání pod vánočním stromem. Spolupráce je však patrná přímo na úrovni spolků a školy i bez součinnosti s obcí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
O tuto podporu se snažíme pořádáním různých akcí, do kterých se s různou intenzitou zapojují škola i spolky. Příkladem je úklidová akce ke Dni Země nebo Zpívání pod vánočním stromem. Spolupráce je však patrná přímo na úrovni spolků a školy i bez součinnosti s obcí. Hodnocení jako uspokojivá je vybráno z důvodu malého využití uvedeného potenciálu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Škola je součástí MAP
II (viz otázka 7.1.1), což umožňuje vytváření a rozvoj udržitelného systému
komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území, tj. i mimo
území obce, což je žádoucí. Vzhledem k velikosti obce vznikají přirozeně
další vazby mezi školou a místními spolky; škola se rovněž účastní na
aktivitách pořádaných obcí. Roli obce lze spatřovat v umožnění konání
různých aktivit, zapojení jednotlivých aktérů a v podpoře školy
v jejích aktivitách.
|
7.2 Podpora NNO a dalších institucí zajišťujících neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.2 Podpora NNO a dalších institucí zajišťujících neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Přímo v obci tyto NNO neexistují. Obec však spolupracuje se Sdružením Krajina. Jedná se o ekologické sdružení, které se kromě kosení zanedbaných luk a obnovu mokřadů zabývá také projekty zaměřenými na propagaci UR (například pořádá výstavy). Sdružení jsme pomáhali při obnově mokřadů v lokalitě Hliníky (do tohoto projektu se partnersky zapojila také naše Škola). Obec pronajala sdružení zanedbaní louky u řeky Svratky. Sdružení je postupně upravuje kosením a vyřezáváním dřevin na původní louku. Významným projektem bylo i zmapování života lidi v krajině a to především ve vazbě na místní zemědělství. Projekt opět realizovalo Sdružení Krajina a to především v lokalitě naší obce.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec v rámci
neformálního vzdělávání spolupracuje zejména se Sdružením Krajina, které zde
realizuje řadu projektů a zabývá se i osvětovou činností. Přímo v obci se
subjekty zabývající se VUR mimo rámec formálního vzdělávání nevyskytují, což je
s ohledem na počet obyvatel v obci pochopitelné. Potenciál lze
spatřovat v propagaci vybraných organizací či jejich programů na stránkách
obce podobně, jako je tomu nyní např. u kulturních akcí v sekci Akce na
Novoměstsku.
|
7.2.1 Existují v obci NNO, občansky prospěšné společnosti nebo jiné organizace, které se zabývají problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj? Čím se tyto organizace z hlediska vzdělávání pro udržitelný rozvoj zabývají? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Přímo v obci neexistují. Obec však spolupracuje se Sdružením Krajina. Jedná se o ekologické sdružení, které se kromě kosení zanedbaných luk a obnovu mokřadů zabývá také projekty zaměřenými na propagaci UR (například pořádá výstavy).
|
-
0
Nevládní neziskové organizace v obci, zabývající se VUR v obci nemáme. Mnoho akcí však pořádáme společně se Sdružením Krajina, které má sídlo v nedaleké obci. Společně se všemi spolky každoročně pořádáme úklidovou akci hřiště a výletiště a to ke Dni Země (hasiči, fotbalisté, svaz žen, myslivci). Občané mají možnost se zapojit do dobrovolnických akcí Sdružení krajina (přidat odkaz). Společně se Sdružením krajina jsme uspořádali komentovanou vycházku nivou řeky Svratky s názvem "Návrat říční krajiny" ( uskutečnila se ve středu 27. 5. 2020 od 16 hodin)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Přímo v obci neexistují. Hodnocení dobrá však volíme z důvodu, že obec však spolupracuje se Sdružením Krajina. Jedná se o ekologické sdružení, které se kromě kosení zanedbaných luk a obnovu mokřadů zabývá také projekty zaměřenými na propagaci UR (například pořádá výstavy). Společně se všemi spolky každoročně pořádáme úklidovou akci hřiště a výletiště a to ke Dni Země (hasiči, fotbalisté, svaz žen, myslivci). Akce směřuje i k upevnění neformální spolupráce a sdílení zkušeností spolků mezi sebou. Občané mají možnost se zapojit do dobrovolnických akcí Sdružení krajina (přidat odkaz). Společně se Sdružením krajina jsme uspořádali komentovanou vycházku nivou řeky Svratky s názvem "Návrat říční krajiny" ( uskutečnila se ve středu 27. 5. 2020 od 16 hodin)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Organizace zajišťující
neformální vzdělávání se přímo v obci nevyskytují, což je s ohledem
na velikost obce pochopitelné. Existuje však dlouhodobá spolupráce se Sdružením
Krajina, která realizuje jednak řadu projektů v obci (obnova luk
v okolí Svratky, obnova mokřadů Hliníky), jednak řadu osvětových akcí
(zaměřených zejména na environmentální aspekty udržitelnosti) včetně výstav,
jichž mají možnost se účastnit všechny cílové skupiny v obci
v případě zájmu. Působení Sdružení Krajina na území obce toto sdružení přirozeně
propaguje. Obec také inzeruje na stránkách obce různé aktivity v regionu,
ke zvážení je, zda neupozorňovat také na významné aktivity v oblasti
neformálního vzdělávání k UR.
|
7.3 Vytvoření programu vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje a jeho realizace |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.3 Vytvoření programu vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje a jeho realizace
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Samozřejmě nedisponujeme žádným programem vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel v problematice udržitelného rozvoje. Pořádáním jednotlivých aktivit však přispíváme velkou měrou k naplnění cílů této osvěty.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec realizuje aktivity směřující ke zvýšení povědomí
občanů o UR. Jedná se jednak o tradiční aktivity – Den Země a Hodinu Země, dále
pak o systém přednášek a tematických výstav vztahujících se k různým
aspektům UR. Koordinátor MA 21 se
pravidelně zúčastňuje řady školení a vzdělávacích akcí v rámci MA 21. Sama
obec pak nabízí exkurze k projektům směřujících k UR, které byly
v obci realizovány.
|
7.3.1 Iniciuje obec ať vlastním pořádáním nebo podporou jiných subjektů pořádání osvětových akcí v oblasti udržitelného rozvoje pro všechny cílové skupiny v obci? Pokud ano, jak jsou volena témata pro tuto osvětu a jak jsou pokryty cílové skupiny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Hlavní osvětovou akcí je Den Země nebo Hodina Země. Za doprovodné aktivity lze považovat i projekci filmů v rámci festivalu Promítej i ty, kde je možné zapůjčit filmy z festivalu Jeden svět.
|
-
2
Hlavní osvětovou akcí je Den Země a také Hodina Země. Za doprovodné aktivity lze považovat i projekci filmů v rámci festivalu Promítej i ty, kde je možné zapůjčit filmy z festivalu Jeden svět.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Hlavní osvětovou akcí je Den Země nebo Hodina Země (v rámci této akce každoročně pořádáme Běh pro Zemi, kdy na 7,5 km dlouhém okruhu postupně pozhasínáme všechny lampy v obci), k Hodině Země zveřejňujeme i osvětový článek v místním periodiku ke klimatické změně https://cs.wikipedia.org/wiki/Hodina_Zem%C4%9B. Za doprovodné aktivity lze považovat i projekci filmů v rámci festivalu Promítej i ty, kde je možné zapůjčit filmy z festivalu Jeden svět. Hodnocení dobrá jsme přiřadili z důvodu vyššího počtu akcí než je v jiných obcích naší velikosti obvyklé. Do roku 2018 jsme po dokončení Běhu pro Zemi pořádali projekci filmu s ekologickou tématikou. V obci je vybudováno několik naučných stezek (Naše stromy, Za pilnkáři na Český kopec, Příběh krajiny pod Čtyřmi palicemi)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec realizuje pro
občany dvě tradiční osvětové aktivity Den Země a Hodina Země. K akci
Hodina Země je zveřejňován článek v místím periodiku zvyšující povědomí
občanů o klimatické změně. Po akci den Země se promítal film
s environmetální tématikou (do roku 2018), z důvodu relativně nízkého
zájmu se od projekce upustilo. Obec organizuje rovněž řadu osvětových besed a
výstav v rámci činnosti Vzdělávacího centra obce Křižánky (viz oblast
7.4.), jako jsou cestopisné přednášky, promítání dokumentů, realizují se výstavy,
besedy, které zvyšují povědomí občanů o různých aspektech udržitelnosti (např.
globálním rozvoji, estetických službách ekosystémů, podpoře zdravého životního
stylu). Osvěta širší skupiny obyvatel i mimo obec je realizována v rámci
naučných stezek v obci. Stezky postupně přibývají.
|
7.3.2 Účastní se koordinátor/ka MA21 v obci pravidelných školení MŽP, případně dalších školení dle stanoveného profilu koordinátora? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano - pravidelně se zúčastňují 3 zástupci obce - starosta, účetní a asistentka a to školení v rámci asociace NSZM + starosta školení MŽP/CENIA
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec se účastní mnoha vzdělávacích akcí u asociace NSZM. + Starosta i školení MŽP/CENIA
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Vzdělávacích aktivit a
pravidelných školení se účastní starosta obce. Dalších vzdělávacích aktivit
v rámci sítě NSZM (např. školy NSZM) se účastní také účetní a asistentka.
|
7.4 Volnočasové aktivity naplňující zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.4 Volnočasové aktivity naplňující zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Aktivity zaměřené na zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí se v naší obci konají pravidelně. Mezi hlavní takovou aktivitu lze zařadit například Běh pro Zemi, který pořádáme v rámci Hodiny Země.
Naší chloubou v oblasti dalšího vzdělávání je Univerzita třetího věku, kterou v naší obci již několik let pořádáme. I zde je několik vzdělávacích cyklů věnováno zdravému životnímu stylu a ochraně životního prostředí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec poskytuje zázemí
pro setkávání občanů, jejich osvětu a trávení volného času. V obci jsou
k dispozici sportoviště pro aktivní trávení volného času a je nabízen
program pro řadu cílových skupin obyvatel v obci. Velmi zajímavá je
realizace Univerzity třetího věku, která není v malých obcích typickou,
dobře dostupnou možností pro celoživotní vzdělávání.
|
7.4.1 Existují v obci „komunitní centra“ (např. kluby pro matky s dětmi, seniory)? Pokud ano, zvyšuje se počet obyvatel, kteří tato centra využívají? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V obci máme jednu budovu vzdělávacího centra, kde nachází zázemí pro své aktivity spolky i naše univerzita třetího věku. Hodně vzdělávacích a osvětových akcí pořádá přímo i obec a to jak ve vzdělávacím centru a v obecní kavárně. Seznam kurzů VU3V https://e-senior.czu.cz/course/view.php?id=12 v rámci tohoto projektu plníme funkci tzv. Konzultačního centra https://e-senior.czu.cz/mod/page/view.php?id=455. Zájem seniorů neustále stoupá (2018/2019 - 13 účastníků a 2019/2020 16 účastníků s převahou místních). V rámci vzdělávacího centra se tradičně pořádá přívesnický tábor (i s ekotématikou), výstavy (například hub nebo obrazů), dále besedy a filmové projekce v rámci festivalu Festivalu Promítej i ty. Snažíme se cílit na všechny skupiny obyvatel v obci. Seznam akcí je možné dohledat zde: http://www.obeckrizanky.cz/vzdelavaci-centrum/kalendar-vzdelavaciho-centra . Pro podporu zdravého životního stylu obyvatel disponuje obec Víceúčelovým hřiště a hřištěm pro malou kopanou. Dále šplhací soustavou, venkovními pingpongovými stoly. V roce 2020 budeme workoutové hřiště. Ve vzdělávacím centru působí šachový oddíl dětí. Evidenci počtu obyvatel využívající Vzdělávací centru neprovádíme, z odhadů lze dovodit, že zájem občanů je stabilní a neklesá. Je ale odvislý od typu akce.
|
-
1 vzdělávací centrum
V obci máme jednu budovu vzdělávacího centra, kde nachází zázemí pro své aktivity spolky i naše univerzita třetího věku. Hodně vzdělávacích a osvětových akcí pořádá přímo i obec a to jak ve vzdělávacím centru a v obecní kavárně.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V obci máme jednu budovu vzdělávacího centra, kde nachází zázemí pro své aktivity spolky i naše univerzita třetího věku. Hodně vzdělávacích a osvětových akcí pořádá přímo i obec a to jak ve vzdělávacím centru a v obecní kavárně. V obcích naší velikosti nejsou podobná zařízení obvyklá. Zároveň je však negativem, že nemáme kulturní sál o větší kapacitě.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V obci existuje
řada míst pro setkávání občanů. Jedná se jednak o Vzdělávací centrum obce
Křižánky, které poskytuje řadu aktivit pro různé cílové skupiny obyvatel
v obci. V rámci centra se realizuje promítání filmů, přednášky,
besedy a výstavy s různou tematikou, jichž se mohou občané účastnit. Řada
aktivit také probíhá v rámci obecní kavárny. Zájem o aktivity je stabilní.
V obci je také Univerzita třetího věku, o niž je velký zájem. Jedná se
z našeho pohledu o unikátní projekt v úrovni malé obce. Místem pro
setkávání a volnočasové aktivity podporující zdravý životní styl jsou i
sportoviště. Obec disponuje víceúčelovým hřištěm, hřištěm pro malou kopanou a
dalším zařízením, aktuálně se zde realizují organizované sportovní aktivity
např. lekce jógy.
|